dc.contributor.advisor | Aytaç, İsmail | |
dc.contributor.author | Ercan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:26Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423242 | |
dc.description.abstract | ?Cumhuriyet Döneminde 7lkögretim Sosyal Bilgiler Programlarındaki SanatKonularının Yeterliligi ? adlı bu arastırmada, Cumhuriyetten günümüze kadar uygulanmısolan 7lkokul, Ortaokul ve 7lkögretim okulu Tarih-Sosyal Bilgiler ögretim programları ve derskitapları içeriklerinde yer alan sanat konuları esas alınarak kronolojik olarak incelenmistir. Bunedenle çalısmada tarama modeli içinde yer alan tarihsel yöntem kullanılmıstır. Arastırmadafaydalanılan veri kaynakları 1924'den günümüze kadar yayınlanmıs olan konu ile ilgili yazılımateryallerdir.Arastırmada Cumhuriyet dönemine ait 1924 (1340), 1926, 1936, 1948, 1962, 19687lkokul programları, 1931-1932, 1938, 1949, 1970-1971, 1985 Ortaokul programları, 1998,2004 tarihli 7lkögretim okulu programları ve bu programlara ait basılmıs olan ders kitaplarıincelenmistir. 7ncelemede içerik, düzen, kapsam ve görsellik göz önünde bulundurularakdegerlendirmeler yapılmıstır.Yapılan degerlendirmeler sonucunda sanat, sanat tarihi ve sanat egitimine iliskinbilgilerin cumhuriyetten günümüze kadar uygulanan tüm programlar içerisinde yer aldıgıtespit edilmistir. Son yıllarda yapılan arkeolojik arastırmalar neticesinde ortaya çıkarılansanatsal bulgular, programda yer alan bilgilerin güncellesmesini zaruri kılmaktadır. Ayrıcasanat ve sanat egitimine iliskin konular aktarılırken mümkün oldugunca görsel ögelere yerverilmeli, dersler görsel materyallerle desteklenmelidir.Anahtar Sözcükler: Sanat, Sanat Tarihi, Sosyal Bilgiler, Disiplinlerarası Yaklasım | |
dc.description.abstract | In this study, name of which is ?The Sufficiency Of Art Classes In Social SciencesCurricula Of The Republic Era?, art subject taking part in primary education school?s,elementary education school?s and secondary education school?s course books, publishedfrom 1923 to today, was investigated according to chronological order. So, in this study,historical method, part of scanningmodel, was used. used sources, of data in this study, areinscribed materials, published since 1924 untill today.In study, 1924, 1926, 1936, 1948, 1962, 1968?sprimary education curricula, 1931?1932, 1938, 1949, 1970?1971, 1985?s secondary education curricula, 1998, 2004?selemantary education curricula and published cource books, beloging to these educationcurriculas, were investigated.As a result of this search, ıt was revealed that knowledge about art, art history and arteducation, take part in all curriculas applied since establishment of Turkish Republic. It isurgent to update knowledge, taking part in curricula as a result of recent archeologicalexcavations. Indeed, while transfering subjects about art and art education are visual elementsmust be used much as possible and also courses must be supported with visual materials.Key Words: Art, Art History, Social Science, Interdisciplinary Approach. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cumhuriyet döneminde ilköğretim sosyal bilgiler programlarındaki sanat konularının yeterliliği | |
dc.title.alternative | The sufficiency of art classes in social sciences curricula of the republic era | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 176496 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204965 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |