Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Necmiye
dc.contributor.authorEkinci, Orhan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:26Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:26Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423241
dc.description.abstractöz OKULÖNCESİ EĞİTİMİN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ ( GAZİANTEP ÖRNEĞİ ) EKİNCİ, Orhan Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi : Yard.Doç. Dr. Necmiye KARATAŞ Temmuz 2001, 278 Sayfa Okulöncesi eğitimin temel amaçlarından birisi `çocuğu ilköğretime ve hayata hazırlamaktır. Bu fonksiyonunun ne derecede gerçekleştirildiğini belirleyebilmek için bu çalışmada, ilköğretim okullarının birinci sınıfiarındaki okulöncesi eğitim alan öğrencilerle okulöncesi eğitim almayan öğrencilerin ilköğretimin (birinci sınıfının) amaçlanna göre öğrencilerin bilişsel, duyuşsal inve devinimsel gelişimleri ve dere başarıları üzerindeki etkisini araştırmak ve öğretmenlerin gözlemlerine dayalı olarak karşılaştırmaktır. Gaziantep ili merkezinde bulunan 4 fi resmi ilköğretim okulu olmak üzere 4'ü özel ilköğretim okulunda bulunan 97 ilköğretim okulu birinci sınıf öğretmenine, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu uygulanmıştır. İki grup öğrenciyi karşılaştırıp aradaki farkı belirlemeye yönelik olarak geliştirilen gözlem formunda yer alan zihinsel (bilişsel) gelişim, duygusal ve sosyal gelişim, beceriler, toplumsal davranışlar ve ders başarısı açısından gruplandırılmış olan özellikler değerlendirilerek her bir maddeye verilen cevapların frekansları, yüzdelikleri ve ki-kare hesaplamaları tablolar halinde gösterilmiş ve tablolarda yer alan verilere bakılarak yorumlar yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ilköğretim birinci sınıflardaki okulöncesi eğitim almış çocuklar, okulöncesi eğitim almamış olan çocuklardan, zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel gelişim, beceriler ve sağlık yönlerinden farklıdırlar. Bu farklılıklar okulöncesi eğitim almış olan çocukların lehinedir. Aynca, bu farklılıklar okul başarısını da büyük ölçüde etkilemektedir. Okulöncesi eğitim alan çocuklar, almayan çocuklara göre ders başarılan da daha yüksek çıkmıştır. Okulöncesi eğitim kurumlarına giden çocuklar, gitmeyen çocuklara oranla daha fazla meraklı davranmakta ve çevrelerine daha fazla ilgi ivgöstermektedirler. Bu çocuklar, İstenmeyen çocuksu davranışları daha çabuk bırakmakta ve bağımsız hareketlere daha fazla girişebilmektedirler. İlköğretim okullarındaki öğretmenler, öğrenci farklılıklarına özen göstererek sınıf içi eğitimini ilgi çekici hale getirmelidirler. Öğrencilere ait sosyal, devinimsel, bilişsel, duygusal gelişimleri ve toplumsal davranışlarını izlemek amacıyla gözlem formlarının oluşturulması gerekmektedir. Ayrıca okulöncesi eğitim kurumlarının niteliğine dönük araştırmaların yararlı olacağı düşünülmektedir. Okulöncesi ve temel eğitimin özellikle ilk yıllarına ait programlarının birbirini bütünleyen hedefler çerçevesinde yeniden düzenlenmesi önerilmektedir. ANAHTAR KELİMELER > Okulöncesi Eğitim > Anaokulu > Anasınıfı > öğrenci Başarısı
dc.description.abstractABSRACT THE IMPACT OF PRESCHOOLING ON THE SUCCESS OF FIRST YEAR ELEMANTARY SCHOOL STUDENTS (A Case Study in Gaziantep) EKİNCİ, Orhan IV3A in Educational Sciences Supervisor: Assist Prof. Dr. Necmiye KARATAŞ July 2001, 278 Pages One of the basic functions of preschool education is to prepare the child for further education. In this study, the effect of preschooling on succes of first year elementary school students has been investigated with regard to the cognitive, affective and psychomotor domains of student behaviours. The questionnaire which was developed by the researcher had been administered to 97 firs grade teachers, teaching at 45 elemantary school in the greater city Gaziantep comprising 41 state schools and 4 VIprivate schools. The data gathered through the questionnaires were analysed using frequency distribution and chi-square. The results of the study shuw that the students who had been exposed to preschooling in terms of cognitive, affective, pyschomotor and social behaviours. In the light of the study, it can be concluded that preschool education should be encouraged and that the curricuiums of preschool education and elemantary schools should be revired and organised so as to ensure unity and integrity. KEYWORDS > Pre school education > Kindergarden > The class of Kindergarden > The success of student VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin başarısı üzerine etkisi (Gaziantep örneği)
dc.title.alternativeThe Impact of preschooling on the success of first year elemantary school students (A case study in Gaziantep)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNursery classes
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid110137
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108879
dc.description.pages295
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess