Hukuki açıdan Sekülerizm ve İslamiyet
dc.contributor.advisor | Köksal, İsmail | |
dc.contributor.author | Canpolat, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:25Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423234 | |
dc.description.abstract | Sekülerizm (dünyevileşme) Ortaçağ Aydınlanma Döneminden günümüze kadartartışıla gelmiştir. Din olgusunun varlığını kabul etmeyen bir düşünce olan sekülerizm insanhayatının her alanında sadece ?aklın? söz sahibi olması gerektiğini düşünür.İslâm dini ise Allah'a inanmak ve onun bildirdiklerine teslim olmaktır. İslâm dini özügereği insan hayatının maddi ve manevi her alanını düzenler. Kur'an ve Sünnet'tebulunmayan bir konuda yine bunlara uygun mantıki çözümler bulunmasını onaylar.Yeniliklere açık olmakla birlikte özünden de taviz vermeden evrenselliğini korur.İşte bu noktada sekülerizasyon anlayışı ile İslâm hukuku birbirlerinin ana hatlarınızorlar hale gelmişlerdir. Bu konuda yapılan ve yapılmaya çalışılan uzlaşma çabaları dayetersiz gibi görünmektedir. Bu iki kavramın hukukû bağlamda ele alınmasıyla ortaya çıkangerçek; Müslüman toplumun çağın gerekliliği içinde Batı Dünyasıyla ilişki içinde olduğudur.Bunun sonucunda sekülerizm bu toplumun düşünce alanına müdahale etmiştir. Dinin ise bukonudaki tavrı nettir: İnsanoğlu bu dünyaya, sadece bu dünyada yaşamak için gelmemiştir.Anahtar kelimeler: Sekülerizm, İslâm hukuku, özel hukuk, kamu hukuku. | |
dc.description.abstract | Secularizm has been discussed today since enlightened period of the Middle Age. Secularizmthat is a thought wihch is not accept of the existance of the fact of religion thinks that only ?the mind?must have the right to comment on every aspect of human life.Religion of İslâm is believing in Allah and submitting ourselves to the will of God. Religionof İslâm because of its origin, arranges every field of human life, both spiritually and materially. Itapproues finding logical solutnens suitable for the topic that is not exist in the Koran and the Suna. Itprotects its universality without giving concession with having chance to the newnesses.At that point comprehension of secularization and İslâm law come to a state of forcing eachother?s main lines. The struggle of agreement that is made and tried to be made at that situation is seenas unsufficient. The truth that appear with being considered of these two concepts at legal content thesociety of Muslim has a relationship with western world in the necessity of age. Consequently,secularism has interfered to the thought field of this society. Unlike this, the manner of religion is clearat that situation: Human being hasn?t come to the world only living in this world.Key Words: Secularizm, İslâm Law, special law, public law | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Hukuki açıdan Sekülerizm ve İslamiyet | |
dc.title.alternative | İslam and Secularizm in law comperatively | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 176521 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204968 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |