Elektronik devreler dersinin sanal ortamda proje tabanlı öğrenme yöntemine göre sunulmasının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Taşpınar, Mehmet | |
dc.contributor.author | Tuncer, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:21Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423206 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sanal ortamda yürütülen proje tabanlı öğrenme ilegeleneksel öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve görüşleri üzerine etkisiaçısından karşılaştırılmasıdır. Deneysel olarak planlanan bu araştırma için ikincisınıf öğrencilerinden bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere, her birinde 26öğrenci olan iki grup oluşturulmuştur.Araştırma öntest-sontest ve deney-kontrol grubu desenine uygun olarakplanlanmıştır. Deney grubu ?Elektronik Devreler? dersini sanal ortamda projetabanlı öğrenme yöntemine göre alırken, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemuygulanmıştır.Verilerin başarı testi ve görüş belirleme anketi ile toplandığı bu araştırmadaelde edilen bulgular şunlardır:⦠Sontest başarı ortalamaları açısından deney ve kontrol grubu arasındaanlamlı fark bulunamamıştır.⦠Deney ve kontrol grubunun erişi puanları açısından aralarında farkolmadığı görülmüştür.⦠Deney ve kontrol grubunun direnç testi puanları açısından aralarındafark olmadığı görülmüştür⦠Genel olarak görüş belirleme anketi ile uygulama öncesi ve uygulamasonrası alınan deney grubunun görüşleri arasında fark bulunamamıştır.Bu bulgular ışığında aşağıdaki önerilerde bulunulabilir:⦠Sanal öğrenmenin öğretimde daha etkin şekilde nasıl kullanılabileceğikonusunda yoğun araştırma ihtiyacı vardır. Bu kapsamda özellikle projetabanlı ve problem temelli öğrenme konularında araştırmalaryapılmalıdır.⦠Uzaktan eğitim anlamında öğretim hizmeti sunan çeşitli kuruluşlarınkullandıkları yazılımlar, öğretim metotları, ulaştıkları öğrenme düzeylerive bu öğrenme düzeylerinin gerçek yaşamda kalıcılığı konularındakarşılaştırmalı araştırmalar yapılmalıdır.⦠Sanal öğrenme geleneksel öğrenmeye alternatif olarakdüşünülmektedir. Sanal öğrenme alanında yapılan araştırmalar ciddiekonomik maliyetlere sahiptir Bu bakımlardan yapılacak araştırmalarındesteklenmesine ihtiyaç vardır.Anahtar Kelimeler : Sanal Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, İnternet, ProblemTemelli Öğrenme, Teknoloji. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to compare the effect of the project basedlearning (PBL) on virtual condition with the traditional method on the student?sachivement and opinions. For this experimentally planned research, we haveobtained two groups such as experimental and control group having 26 studentsin each group.This study has been designed in accordance with the pre-test and post-test and experiment and control group design. While the experiment group istaking ? Electronic Circuits? lesson on a virtual condition with project basedlearning method, the traditional method has been applied to the control group.The findings obtained in this study through the achivement test andquestionnaire indicating views are as follows:⦠There is no significant difference between post test mean scores of theexperimental and control group.⦠There is no significant difference between the achievement testmean scores of experimental and control group.⦠There is no significant difference between delayed mean scores ofthe experimental group and control group.⦠Generally there is no significant difference in the views of theexperimental group before and after applying the questionnaire indicatingopinions views.According to result of this study, it can be recommended that:⦠There is an extensive need to study how to use virtual learning ineducation more efficiently. In this sense there must specially be a study onthe project based learning and problem based learning.⦠Studies should be done about the software used by the institutions givingdistance education and method of teaching and their levels of learningthey have reached and the levels of learning in real life on retention.⦠Learning on a virtual condition can be used as an element supporting theaffinity of traditional learning. Virtual learning has been considered as analternative to tarditional learning. Studies carried out in the field of virtuallearning has an economic cost the studies to be done in this sense shouldbe supported.Key Words: Virtual Education, Project Based Learning, Internet, Problem BasedLearning, Technology. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Elektronik devreler dersinin sanal ortamda proje tabanlı öğrenme yöntemine göre sunulmasının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of electronic circuits lesson on virtual environment on the success of the students and their views according to the presentation of the project based learning method | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 202131 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206059 | |
dc.description.pages | 219 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |