Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Elif Leyla
dc.contributor.authorBoyluğ, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:18Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423188
dc.description.abstractIV ÖZET GAZİANTEP'TE BULUNAN LİSELERDEKİ İNGİLİZCE YABANCI DİL DERSLERİNDE İŞLENEN OKUMA AKTİVİTELERİYLE ÖĞRENCİ SEÇME SINAVININ (ÖSS) YABANCI DİL BÖLÜMÜNÜN ÖRTÜSMESİNİN ANALİZİ BOYLÜĞ, Mehmet Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yönetmeni : Yrd. Doç. Dr. Elif Leyla Toprak Ocak, 2003, 268 Sayfa Bu çalışma, Gaziantep'teki Yabancı Dil Ağırlıklı Liseler, Anadolu Liseleri, ve özel Liselerdeki (bkz., Ek A) Yabancı Dil Bölümündeki İngilizce Yabancı Dil derslerinde verilen okuma aktivitelerine yönelik, öğretmen ve öğrenci görüşleri arasındaki fikir birliğini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, Öğretmenlerin, İngilizce Yabancı Dil okuma aktivitelerini kullanarak, öğrencileri, okumaya dayalı bir sınav olan Yabancı Dil Sınavına ne kadar etkili bir şekilde hazırlamakta olduklarını ortaya çıkarmayı da amaçlamaktadır. Araştırmada kullanılacak verileri toplamak için 30 öğretmen ve 280 öğrenciye bu amaç için hazırlanmış olan anketler uygulanmıştır (bkz., Ekler B, C, D, ve E). Bu 310 denek, bu çalışmanın hem evrenini hem de örnekleminioluşturmaktadır. Sadece 21 öğretmen ve 200 öğrencinin anketlerine sağlıklı bir şekilde ^aşılabilmiştir. İngilizce Yabancı Dil derslerinde işlenen İngilizce okuma aktiviteleriyle ilgili öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini elde etmek için, birisi öğretmenlere diğeri öğrencilere verilen 78 maddeden oluşan birbirine paralel olarak hazırlanmış olan Ud anket kullanılmıştır. Anket maddeleri, araştırmacının öğrenci Seçme Sınavının Yabancı Dil Bölümü'nü ayrıntılı bir şekilde incelemesiyle belirlenen yedi bölüm altında toplanmıştır (bkz., Ek F). Bu bölümlerin kelime, dilbilgisi, çeviri ve en yalan anlamla ifade etme, okuma anlama ve paragraf çalışmaları, paragraf tamamlama ve bir paragraftaki alakasız cümleyi bulma, kültür, ve karşılıklı konuşmayı tamamlama çalışmalarını vurgulayan alt beceriler oldukları kabul edilmiştir. Yabancı Dil Sınavı, Öğrenci Seçme Smavı'ndan sonra ayn bir oturumda, üniversite seviyesinde yabancı diller alanına yönlenmeye istekli öğrencilere verilen bir sınavdır. Elde edilen veriler, SPSS içinde yer alan paket programlardan chi-square, frekans dağılımı ve yüzde hesaplan teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar, kültür ile ilgili maddelerin hepsinde öğretmen ve öğrencilerin görüşleri arasında istatistiksel açıdan önemli farklılıklar olduğunu göstermiştir. Paragraf tamamlama ve bir paragraftaki alakasız cümleyi bulma, karşılıklı konuşmayı tamamlama, kelime, çeviri ve en yalan anlamla ifâde etme, okuma anlama ve paragraf çalışmaları, ve dilbilgisi konularından oluşan diğer bölümlerde ise baza istatistiksel açıdan önemli farklılıklar saptanmıştır. Dilbilgisi ile ilgiliVI aktivitelerin sadece reddedilmemiş olması değil aynı zamanda, bazı eksikliklere rağmen, en etkili bir şekilde uygulandığının gözlenmesi de ayrıca önemlidir. Bir başka deyişle, dilbilgisi ile ilgili aktivitelere uygulanırken, diğer aktiviteler kısmen veya tamamen göz ardı edilmiştir. Sonuç olarak, bir çok madde için, öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında istatistiksel açıdan önemli hiç bir fark olmamasına rağmen, maddelerin neredeyse hepsinin sınıf içi uygulanma yüzdesinin oldukça düşük olduğu söylenebilir. Bu sonuçlar, bu aktivitelerin etkili bir şekilde uygulanmadığı, ve daha da önemlisi öğrencilere, bağımsız olarak ders çalışmalarına yardımcı olabilecek stratejilerin öğretümediğJ gibi yorumlanabilir. Bilim Dalı Sayısal Kodu: ELT 599
dc.description.abstractABSTRACT AN ANALYSIS OF THE COMPATIBILITY OF THE READING ACTIVITIES IN THE EFL CLASSES AT HIGH SCHOOLS IN GAZİANTEP AND THE FOREIGN LANGUAGE SECTION OF THE STUDENT SELECTION EXAMINATION (ÖSS) BOYLU?, Mehmet M.A. in English Language Teaching Supervisor: Assist. Prof. Elif Leyla Toprak January, 2003, 268 Pages This study is aimed at analysing the agreement between the opinions of the teachers and students related to the reading activities practised in the English as a Foreign Language (Henceforth, EFL) classes at the Foreign Language Track of Foreign Language Oriented High Schools, Anatolian High Schools, and Private High Schools in Gaziantep (see Appendix A). It also aimed to see how efficiently the teachers prepare their students for the Foreign Language Examination, a reading- based examination, by employing EFL reading activities. In order to collect data for this study, 30 teachers and 280 students were given the questionnaire sets prepared for this purpose (see Appendices B, C, D, andE). These 310 subjects form both the population and sampling of the present study. The questionnaires of only 21 teachers and 200 students could be reached in fall. Two parallel 78-item questionnaire sets, one of which was for the teachers, and the other for the students, were used to gather the opinions of the students and teachers related to the EFL reading activities they carry out during the EFL classes. The items in the questionnaire sets were divided into seven categories which were researcher-determined upon a close examination of the Foreign Language Section of the Student Selection Examination (see Appendix F). The categories were accepted as the sub-skills underlying vocabulary, grammar, translation and paraphrasing, reading comprehension and paragraph studies, paragraph completion and finding the irrelevant sentence in a paragraph, culture, and dialogue completion. The Foreign Language Examination is an examination which is given at a separate session after the Student Selection Examination to those who, voluntarily, choose to be channelled to the foreign languages field at university level The data collected were analysed by means of chi-square, frequency distribution and percentage techniques, package programmes included in Statistics Programme for Social Sciences (Henceforth, SPSS). The results indicated that there were statistically significant differences between the teachers and students' opinions for all the items related to culture. Concerning the other categories, namely the ones related to paragraph completion and finding the irrelevant sentence in a paragraph, dialogue completion, vocabulary,HI translation and paraphrasing, reading comprehension and paragraph studies, and grammar, there were a few statistically significant differences. It is also important that the activities concerning grammar were observed to be the ones which were not only supported but also practised the most efficiently despite some shortcomings. In other words, while the activities related to grammar were practised, the other activities were ignored either partially or completely. In conclusion, it can be stated that although there were no statistically significant differences between the opinions of the teachers and students for most of the items, the classroom application frequencies for almost all the items were, nevertheless, quite low. The interpretation of these results could be that these activities are not conducted efficiently, and even more important, that the students are not taught strategies which are expected to help them to study independently. Science Code: ELT 599en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Analysis of the compatibility of the reading activities in the EFL classes at high schools in Gaziantep and the foreign language section of the student selection examination (ÖSS)
dc.title.alternativeGaziantep`te bulunan liselerdeki İngilizce yabancı dil derslerinde işlenen okuma aktiviteleriyle öğrenci seçme sınavının (ÖSS) yabancı dil bölümünün örtüşmesinin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTranslation
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid141507
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137238
dc.description.pages268
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess