Show simple item record

dc.contributor.advisorTılfarlıoğlu, Fatma Filiz
dc.contributor.authorÜnaldi, İhsan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:16Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423179
dc.description.abstractIV ÖZET GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARI UNALDI, ihsan Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Filiz YALÇIN TILFARLIOGLU Haziran, 2003, 113 sayfa Bu çalışma, Gaziantep Üniversitesi öğretim elemanlarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarını belirlemeyi hedeflemiştir. Ölçme aracı olarak, daha önceki çalışmalardan faydalanarak oluşturulan ve üç bölümden oluşan bir anket kullanılmıştır. Bir ön çalışmanın ardından, anket 145 kişilik örneklem grubuna uygulanmıştır.V Çalışmanın sonucunda Gaziantep Üniversitesi öğretim elemanlarının eğitimde bilgisayar kullanımına karşı olumlu tutumlar geliştirdikleri belirlenmiştir. Öğretim elemanlarının bölümlerinin, cinsiyetlerinin, öğretmenlik deneyimlerinin, bilgisayar kullanımdaki beceri seviyelerinin ve İngilizce bilgi düzeylerinin bu tutumları çok fazla etkilemediği ortaya çıkmıştır. Öte yandan, bilgisayar eğitiminin bu tutumları olumlu yönde etkilediği çalışmanın sonuçları arasındadır. Çalışmanın sonuçlarına göre, bilgisayar eğitimi olan öğretim elemanlarının bilgisayar destekli eğitime karşı tutumları oldukça olumludur. Erkek ve kadın öğretim elemanları arasında bilgisayar kullanımı becerisi ve bilgisayar konusunda eğitimli olup olmama durumuna ilişkin herhangi bir farka rastlanmamıştır. Fakat sonuçlar, erkek öğretim elemanlarının derslerde bilgisayar kullanma konusunda kendilerine daha fazla güvendiklerini ortaya çıkarmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucu ise öğretim elemanlarının bilgisayarlara karşı genel tutumları ile bilgisayarların eğitimde kullanımına karşı tutumları arasında anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstract11 ABSTRACT FACULTY ATTITUDES TOWARDS COMPUTER ASSISTED INSTRUCTION AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP UNALDI, Ihsan MA in English Language Teaching Supervisor: Assist. Prof. Dr. Filiz Yalçın TILFARLIOGLU June, 2003, 113 pages This study aims at revealing faculty attitudes towards computer assisted instruction at the University of Gaziantep. A questionnaire, including items from previous studies in three parts, was used as the data collecting instrument. After a pilot study, this questionnaire was applied to a sample population of 145 faculty.Ill The results revealed that faculty attitudes towards computer assisted instruction are positive. Descriptive variables such as age, sex, teaching experience, level of proficiency in English and computer have no or little effect over these attitudes. However, education concerning computers affects them remarkably. According to the results of the study faculty who have prior education about computers expose rather positive attitudes towards computers in education. Another important outcome of the study is the existence of a gender gap in terms of computer assisted instruction. Although there seems to be no difference between male and female faculty about their prior education regarding computers, male faculty feel confident about the matter, whereas female faculty feel uncomfortable about using computers in their lessons. The results also revealed that there is a meaningful difference between faculty attitudes towards computers in general, and their attitudes towards CAI. Science code: ELT 599en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFaculty attitudes towards computer assisted instruction at the University Gaziantep
dc.title.alternativeGaziantep Üniversitesi öğretim elemanlarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmInstructors
dc.identifier.yokid141505
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137239
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess