Show simple item record

dc.contributor.advisorGürol, Mehmet
dc.contributor.authorDemirli, Cihad
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:13Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423158
dc.description.abstractAraştırmanın  genel  amacı,  eâportfolyo  öğretim  sürecinin  öğrenenlerin tutumları  ve  algıları  üzerine  etkisini  belirlemektir.  Bu  genel  amaç doğrultusunda,  2004-2005  öğretim  yılı  güz  yarıyılında,  Fırat  Üniversitesi Teknik  Eğitim  Fakültesi  Elektronik  ve  Bilgisayar  Eğitimi  Bölümü  Elektronik Öğretmenliği ve Bilgisayar Öğretmenliği, birinci ve ikinci öğretim programları ikinci sınıflarında bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma süreci yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu  33  öğrenci  oluşturmuştur.  Araştırma  kapsamında,  Öğretim  Planlama ve  Değerlendirme  dersinde,  ?Öğretim  Stratejileri?,  ?Öğretim  Yöntemleri?  ve ?Öğretim Teknikleri? konularının öğretimi amacıyla elektronik portfolyo süreci işletilmiştir. Bu amaçla bir portal geliştirilmiştir. Söz konusu süreç sonrasında, öğrencilerin  sürece  ve  öğretimi  yapılan  konulara  yönelik  algılarını  ve tutumlarını  ortaya  çıkarmak  amacıyla,  nitel  veri  toplama  (görüşme,  elektronik veri  tabanı)  ve  bilgisayar  destekli  nitel  veri  çözümleme  teknikleri uygulanmıştır.  Ayrıca  bilimsel  veri  toplamada  yöntem  çeşitlemesine  gidilerek nicel veri toplama süreci işletilmiştir. Bu bağlamda eâportfolyo öğretim sürecine yönelik  geliştirilen  bir  tutum  ölçeği  önâtest  ve  sonâtest  olarak  uygulanmışÂ  ve elde edilen verilerin analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma  sonucunda  öğrencilerin,  eâportfolyo  öğretim  sürecini  birçok açıdan  arzulanan  niteliklere  sahip  bir  öğretim  süreci  olarak  algıladıkları  ve sürece  yönelik  oldukça  olumlu  tutumlar  geliştirdikleri  görülmüştür.  Bunun yanında  öğretimi  yapılan  konularda,  öğrenen  merkezli  bir  tutuma  sahip oldukları, kavramları ve aralarındaki ilişkileri derinlemesine ve doğru biçimde anlamlandırdıkları görülmüştür. Ayrıca, eâportfolyo öğretim sürecinin; öğretim kurumlarının  politikaları  arasında  yerini  alması,  bu  kurumlarda  -özellikle öğretmenlik  mesleği  alanında-  öğrenim  gören  öğrencilere  yönelik  hayata geçirilmesi  ve  bu  öğrencilere  uzmanlardan  oluşan  danışmanlık  ve  destek hizmetlerine yer verilmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır. Anahtar  Kelimeler:  Elektronik  Portfolyo  Öğretim  Süreci,  Öğretimde Planlama  ve  Değerlendirme,  Nitel  Araştırma,  Öğrenen  Tutumu,  Öğrenme Algısı.  
dc.description.abstractThe  main  aim  of  the  research  is  to  determine  the  effects  of  electronic portfolio process on learners? attitudes and learning perceptions in Instructional Planning and Evaluation course.  In the context of the main aim a research was conducted taking into consideration the second year, day and night students in the Department of Computer and Electronics Education of Technical Education Faculty at Firat University, in the Fall Term of 2004â2005 instructional year. In  this  research,  qualitative  research  design  has  been  used.  The  study group of the research comprises 33 students. An electronic portfolio process has been  applied  to  teaching  subjects  including  ?Instructional  Strategies?, ?Teaching  Methods  and  Techniques?  in  the  Instructional  Planning  and Evaluation course. Hence, a portal has been designed. During research process, the  data  were  collected  through  qualitative  data  collection  making  use  of interviews and electronic databases. In the context of scientific data collection, a method  triangulation  was  realized,  and  so,  a  quantitative  data  collection  was used by distributing pre testâ post test attitude questionnaire. The  obtained  result  revealed  that  electronic  portfolio  process  was perceived  as  a  desired  teaching  process;  and  the  students  developed  positive attitudes  towards  this  process.  Another  point  is  that  the  students  indicated  a learnerâcentered  attitude  on  the  thought  subjects  and  they  comprehended  the concepts and their relations correctly and profoundly. In addition to this, based on  the  research  results,  it  is  recommended  that  eâportfolio  process  should  be given  place  in  the  politics  of  education  institutions;  eâportfolio  process  should be  vitalized  in  those  institutions,  especially  for  the  students  who  educated  on teaching  profession;  and  some  consultative  and  supportive  services  should  be given by the specialists to those students.   Key  Words:  Electronic  Portfolio  Process,  Instructional  Planning  and Evaluation, Qualitative Research, Learners? Attitude, Learning Perception  en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleElektronik portfolyo öğretim sürecinin öğrenen tutumlarına ve öğrenme algılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of electronic portfolio process on learners' attitudes and learning perceptions
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201295
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206527
dc.description.pages285
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess