Sosyal bilgiler öğretiminde tam öğrenme modelinin uygulanabiirliği
dc.contributor.advisor | Çakmak, Zafer | |
dc.contributor.author | Karaca, Abbas | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:11Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423146 | |
dc.description.abstract | İlköğretim çağındaki öğrencilerin bilgi seviyeleri, anlama kabiliyetleri vedüşünce yapıları göz önünde bulundurularak, farklı bilimlerdeki bilgileri tek tekdeğil bir bütün içerisinde öğrencilere kavratmayı amaçlamaktadır. Somut birörnek verecek olursak; Türkiye'nin coğrafi bölgeleri Coğrafya biliminin birkonusudur, öncelikle öğrencilere Sosyal Bilgiler Dersinde Türkiye tanıtıldıktansonra, Tarihin bir konusu olan Türkiye tarihine geçilerek konular arasında birbütünlük oluşturulması amaçlanır. Böylece; Türkiye'yi tanıyan bir öğrenci,Anadolu'nun bir Türk yurdu haline gelmesini daha rahatlıkla kavrayacaktır.Bu araştırmada ise; dersin uygulanışı esnasında kullanılması gerekeneğitim modelleri üzerinde durulmuştur. Yapılan araştırmada geleneksel öğretimmodellerinin çoğu öğrenmeyi tam olarak sağlayamadığı, öğrencilere ezberedayalı bir öğretim yapıldığı, öğretmeni aktif bir duruma getirirken, öğrencileripasif yaptığı ortaya çıkmıştır. (Güven, 2005, sayı.69)Oluşan bu sorunları gidermek için J.B. Bloom tarafından ortaya atılan vesistemli bir şekilde geliştirilen Tam Öğrenme Modelinin, sınıf ortamındakullanılması halinde bu sorunların çoğunun ortadan kalktığı görülmüştür.Amacımız; öğretmen açısından zahmetli fakat öğrenciler açısından zevklive tam öğrenmenin oluşabileceği bu modeli, değerli meslektaşlarımız tarafındankullanılması ve öğretimin kalitesini arttırmaktır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Türkiye, J.B. Bloom, TamÖğrenme Modeli, Öğretim. | |
dc.description.abstract | Social sciences education aims at teaching the information of differentsciences as a whole not one by one by taking into consideration the structure ofthought, the ability of understanding, and the level of information in the studentsof primary education. For instance, the geographical regions of Turkey are thesubject of science of Geography. Firstly, Turkey should be introduced to thestudents in social sciences lessons. After introducing of Turkey, it is necessary totalk about the history of Turkey. Thus a unity will be formed between thesubjects. As a result; the student who knows Turkey very well can easilyunderstand how. Anatolia has become Turks homeland.In this research; teaching methods that are necessary in the practice oflesson is explained. According to the research Classical teaching methods arenot enough for education. Because classical teaching methods educate thememorization of lessons and these methods makes the role of teacher as activewhile the role of students becomes passive.So as to prevent the bad effects of classical methods in education, Bloomhas developed a model called as a full education model. Practicing the model ofBloom in classroom will solve the problems of classical methods.Our aim is to explain the fact that teachers should use this model whichprovide students with full education which is so entertaining for children butdifficult for teacher. This model has increased the Quality of education.Key words: Social Sciences, Turkey; J.B. Bloom, Mastery Learning,Teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretiminde tam öğrenme modelinin uygulanabiirliği | |
dc.title.alternative | Mastery learning model's applicability in social studies teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201562 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206572 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |