Show simple item record

dc.contributor.advisorPembeci, İzzet
dc.contributor.authorTeyfur, Fatih Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423122
dc.description.abstractDers Yönetim Sistemleri (Course Management Systems) veya daha geniş kabul görmeye başlamış bir ifadeyle Öğrenim Yönetim Sistemleri, e-öğrenme ve uzaktan öğrenme gibi kavramların artık iyice eğitim hayatına girmesi ve yaygınlaşmasıyla birlikte hem daha sık kullanılır olmuş, hem de bu sistemlerden beklenenler günden güne artmıştır. Özellikle üniversitelerde bu sistemlerin kullanımının akademik öğrenme sürecine etkileri, öğrencilere ne kadar faydalı oldukları, klasik öğrenme ve öğretmeyle etkileşimleri mercek altına alınmaya başlanmıştır.Bu çalışmada ilk iş olarak bir Öğrenim Yönetim Sisteminde (ÖYS) olması beklenen öğeler, bileşenler literatür taraması ve popüler ÖYS uygulamaları incelenerek tespit edilmiştir. Daha sonra Drupal açık yazılımı kurularak bu bileşenlerden hangilerinin çekirdek kurulumda mevcut olduğu bulunmuştur. Çalışmamızın bir sonraki adımında çekirdek kurulumda yer almayan ÖYS bileşenlerinin sisteme dahil edilmesi için hangi Drupal eklentilerinin kullanılabileceği araştırılacak, bunlar kurularak özelleştirilecek ve bileşenin işlevselliğini karşılayıp karşılamadığı, ne derece karşıladığı test edilmiş ve uygulanmıştır.Çalışmamızın son aşamasında bu süreç sırasında elde edilen bilgi ve deneyimler Drupal'ın bir ÖYS olarak özelleştirilmesiyle ilgili bir yol haritası, kurulum kılavuzu haline getirilmiş ve Drupal kullanmanın getirdiği avantaj ve dezavantajlar özetlenmiştir.
dc.description.abstractAccording to new education life, growing popularity of e-learning and distance learning terms has made the Course Management Systems or widely known as Lerning Management Systems, had been commonly used and expected more benefits.Especially universities have focused on the effect of academic learning process, interactions of traditional learning and teaching and how useful for students to use this system.In the first section of this thesis, items and components that are expected to be parts of Learning Management System were determined by examining the literature and the popular LMS applications. In addition the components which are installed in the core of Drupal system had been decided. In the next step it is tested and applied if Drupal modules that installed, have the same capability with missing LMS components and which of drupal modules can be used to make LMS components usable that are not included in Drupal core installation.In the last part, a road map had been made installation guide for specializing Drupal as an LMS by the informaion and experiences had been obtained during this process and advantages and disadvantages of using Drupal had been summarized.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAçık kaynak kod içerik yönetim sistemi drupal kullanılarak bir öğrenim yönetim sistemi oluşturulması
dc.title.alternativeAçik kaynak kod içerik yönetim sistemi drupal kullanilarak bir öğrenim yönetim sistemi oluşturulmasi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid447821
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320884
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess