dc.contributor.advisor | Gedikoğlu, Tokay | |
dc.contributor.author | Büyükelbaşi, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:04Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423101 | |
dc.description.abstract | oz RESMİ İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN KÜLTÜREL LİDERLİK DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN ALGILARI BUYUKELBAŞI, Özlem Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Tokay GEDİKOĞLU Aralık, 2003, 112 sayfa Bu araştırmada, okulun örgütsel kültürünün oluşturulması, yaşatılması ve sunulmasında yöneticilerin gösterdikleri kültürel liderlik davranışlarının öğretmen ve okul yöneticileri görüşlerine dayalı olarak cinsiyet, branş, kıdem, mezun olunan eğitim kurumu değişkenlerine göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Anket; Gaziantep ili Şehitkamil ilçesindeki merkez okullarından 20 okulda uygulanmıştır. Araştırmaya bu okullarda görev yapan 58 yönetici, 200 öğretmen olmak üzere 258 kişi katılmıştır. nVerilerin analizi için `t-Testi` ve `Varyans Analizi (ANOVA)` teknikleri ile `Tukey HSD Testi` kullanılmıştır. Araştırmada yöneticilerin gösterdikleri kültürel liderlik davranışlarına ilişkin öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin algılan ile bu algıların görev, cinsiyet, branş, kıdem, mezun olunan eğitim kurumu açılarından bir farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticileri, yeterli düzeyde kültürel liderlik davranışlarını sergiledikleri görüşündeyken, öğretmenler anılan davranışların gerçekleştirilmesinde yöneticilerini yetersiz bulmuşlardır. Diğer değişkenler açısından bakıldığında ise; cinsiyete göre, grupların görüşleri arasında bir fark olmadığı; branşa göre, kültürel liderlik davranışlarını sergilemede, okul yöneticilerini en yetersiz bulan, sosyal bilimler branşından olan grubun olduğu; İademe göre, kültürel liderlik davranışlarını sergilemede okul yöneticilerini, kıdemi az olan grupların daha yetersiz bulduğu, en son mezun olunan eğitim kurumu değişkenine göre ise, grupların görüşleri arasında bir fark olmadığı saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: > Kültür, > Liderlik, > Okul Yöneticileri. Bilim Dalı Kodu: EB 585 m | |
dc.description.abstract | ABSTRACT PERCEPTIONS OF TEACHERS AND ADMINISTRATORS WITH REGARD TO CULTURAL LEADERSHIP BEHAVIOURS OF SCHOOL DHIECTORS IN STATE PRIMARY SCHOOLS Özlem BÜYÜKELBAŞI Master's Thesis in Educational Sciences Advisor: Prof. Dr. Tokay GEDDXOGLU December, 2003, 112 pages The aim of this study is to analyze cultural leadership behaviours of school directors in forming, practicing, and presenting the school's organizational culture on the basis of the opinions of teachers and school directors with respect to sex, branch, experience, and educational background. The study is a descriptive one. The questionnaire used for collecting data has been administered to 58 administrators and 200 teachers working at 20 primary schools in Şehitkamil- Gaziantep. rvIn the analysis of the data, `t-Test`, `Variance Analysis (ANOVA) techniques, and `Tukey HSD Test` were employed. In This analysis an attempt has been made to show whether or not there are statistically significant difference between the opinion of the school directors and the teachers. According to the findings of the study, while directors found themselves competent enough in realizing the cultural leadership behaviours, teachers did not find directors competent enough in cultural leadership behaviours. No statistically significant difference between the opinions of teachers and administrators has been found with respect to the variable of sex. According to branch, social science group has found directors the least competent; and according to experience, less experienced teachers have found the directors less competent in performing leadership behaviours compared to more experienced teachers. No statistically significant difference has been found between the opinions of teachers and administrators according to the variable of educational background. Key Words: > Culture, > Leadership, > School Directors. Code of Science Branch: ES 585 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Resmi ilköğretim okulu yöneticilerinin kültürel liderlik davranışlarına ilişkin yönetici ve öğretmen algıları | |
dc.title.alternative | Perceptions of teachers and administrators with regard to cultural leadership behaviours of school directors in state primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Cultural leadership | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.identifier.yokid | 141514 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137251 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |