İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dilbilgisi terimleri üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Alkaya, Ercan | |
dc.contributor.author | Demirkol, Selmi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:03Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423091 | |
dc.description.abstract | Dil, genel dilbilimin kurucusu olarak sayılan Saussure'ün de ifade ettigi sekliylebildirisimi saglayan göstergeler dizgesidir. nsanların yasamını düzenleyen, onları birarada tutan ve bireyleri milletlesme çizgisine tasıyan en önemli unsur olan dil, varlıgı vedıs dünyayı algılamamızı saglayan en önemli araçtır. Bu yüzden alıcı dil özelligi tasıyanilkögretim çagındaki ögrencilere mükemmel bir ana dili egitimi verilmelidir.Dil/ana dili egitiminin kaliteli bir sekilde verilmesi ve o dilin bilinçli bir sekildekullanılması, o dildeki dilbilgisi kurallarına vakıf olmakla mümkündür. Bu da ancakbilinçli dil egitiminin verildigi ilkögretim yıllarında okutulacak olan ders kitaplarındaortak gramer terimlerinin kullanılmasıyla olur. Çünkü dogru bir dilbilgisi ögretimi,dilbilgisi ögretiminde kullanılan terimlerin tutarlı ve ortak olmasına baglıdır. | |
dc.description.abstract | Language is system of signs supplying a communication, as Saussure?s expressthat is founder of general linguistics. Language which supply our perceive existenceand out world is the most important means arraying of peoples life, them gathering andindividuals carrying national line. Therefore, excellent a language education is mustgiven to students of primary education level.Of good quality language education has been given and of this language has beenconsciously used is possible with to know grammatical rules of language. But this canbe with put into place of common grammar terms to materials being will been read ofconscious language education given. Because true a grammatical education dependenton common be of used terms in grammatical education.Reasons not being consistent and common in the education and instruction processwill to occur concept confusion. Therefore in this investigation in education andinstruction process as using the most effect material grammatical terms and theseinterest differences in the lesson books have been made. This study has been made todetermine grammar terms in the Turkish lesson books of 6, 7 and 8 class. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dilbilgisi terimleri üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | Investigation on grammar terms in the books of Turkish lesson of 6, 7 and 8th class of primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9008082 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 208369 | |
dc.description.pages | 222 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |