An Investigation of types of multiple intelligence activities in EFL classes: A case study in private sanko high school
dc.contributor.advisor | Toprak, Elif Leyla | |
dc.contributor.author | Karagülle, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:01Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423079 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET ÖZEL SANKO LİSESİ'NDE İNGİLİZCE DERSLERİNDE UYGULANAN ÇOKLU ZEKA AKTİVİTELERİNİN TÜRLERİ İLE İLGİLİ BİR DURUM ÇALIŞMASI KARAGÜLLE, Dilek Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Elif Leyla Toprak Aralık, 2003, 133 sayfa Bu çalışmanın amacı, Gaziantep'teki Özel Sanko Okulu öğretmen ve öğrencilerinin İngilizce derslerinde çoklu zeka aktivitelerinin uygulanması ile ilgili fikirleri arasındaki farklılıkları araştırmaktır. Bu nedenle, araştırmacının hazırladığı, 8 çoklu zeka alanı ile ilgili aktivitelerin yer aldığı bir anket, ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Anket Gaziantep'teki Özel Sanko Lisesi'nin 33 Hazırlık sınıfi öğrencisine ön çalışma olarak uygulanmıştır. Faktör analizi ve güvenirlik testleri yapıldıktan sonra, anket Gaziantep'teki Özel Sanko Lisesi'nin 120 öğrenci ve 9 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Sonuçlar istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilip yorumlanmıştır.Çalışma sonuçlan, 8 zeka alanının tümüne ait aktivitelerin İngilizce derslerinde uygulanmadığını ortaya koymuştur. Geleneksel eğitim sistemlerinde yaygın olarak kullanılan sözel/dilsel ve mantıksal/matematiksel zeka türleri ile ilgili aktiviteler bu okulda da yaygın biçimde kullanılmaktadır. Diğer altı zeka türü ile ilgili aktivitelerin miktarı değişmektedir. Görsel/ uzamsal, kişilerarası ve içsel zeka aktivitelerinin bir kısmı ingilizce derslerinde uygulanmaktadır. Gerçi tüm zeka alanlarına ait aktivite türleri artırılmalıdır ama, yukarıda sözü geçen türlerin İngilizce derslerinde uygulandığını görmek umut vericidir. Çalışma sonucunda ayrıca, müziksel/ritmik ve bedensel/kinestetik zeka aktivitelerinin nadiren uygulandığı, doğa zekası (doğaya dönük zeka) aktivitelerinin ise hiç uygulanmadığı görülmüştür. Çalışma sonucunda görülmüştür ki, okulun kullandığı İngilizce kitapları Çoklu Zeka Teorisi'ne uygun olarak hazırlandığı, okul teoriyi bir eğitim politikası olarak benimseyip uyguladığı ve günlük planların bu teoriye uygun olarak hazırlanmasını istediği halde, İngilizce derslerinde Çoklu Zeka aktivitelerinin uygulanması yeterli değildir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT AN INVESTIGATION OF TYPES OF MULTIPLE INTELLIGENCE ACTIVITIES IN EFL CLASSES: A CASE STUDY IN PRIVATE SANKO HIGH SCHOOL KARAGÜLLE, Düek M. A. in English Language Teaching Supervisor: Assist Prof. Elif Leyla TOPRAK December, 2003, 133 pages This study aims to investigate the differences between the opinions of the students and instructors in Private Sanko High School about the practical use of the Multiple Intelligence theory in English classes through the activities. In order to investigate these opinions, firstly a questionnaire including activities of 8 groups of intelligences was formed by the researcher as the data collecting instrument. The questionnaire was conducted to 33 Preparatory class students of Private Sanko High School as a pilot study. After factor analysis and reliability tests were carried out, the questionnaire was conducted to 120 students and 9 instructors of Private Sanko High School in Gaziantep. The results were analyzed and interpreted by using statistical methods..m The results show that not all activities concerning eight intelligences are used in EFL classes in Private Sanko Schools. The multiple intelligence activities which are widely used in traditional education systems, verbal/linguistic and logical/ mathematical, are also commonly used in this school. The amount of the practical application of other activities addressing remaining six types of intelligences varies. Some of the activities of visual/spatial, interpersonal and intrapersonal intelligence are applied in EFL classes. The types of these activities should be increased, but it is hopeful that the above mentioned kinds of activites are carried out in EFL classes. The results also show that the practical use of musical/rythmical and bodily/kinaesthetic intelligence activities are seldomly done and naturalistic intelligence activities are never carried out in EFL classes. The results reveal that although the English course books of the above mentioned school were prepared according to MI (Multiple Intelligence) theory and the school accepts and applies MI theory as an educational policy and demands daily plans prepared according to this theory, the application of MI activities are inadequate in EFL classes. Science code: ELT 599 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | An Investigation of types of multiple intelligence activities in EFL classes: A case study in private sanko high school | |
dc.title.alternative | Özel Sanko lisesinde İngilizce derslerinde uygulanan çoklu zeka aktivitelerinin türleri ile ilgili bir durum çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 141516 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137253 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |