Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorYilmaz, Özcan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:00Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423075
dc.description.abstractoz Gaziantep'teki İlköğretim Okullarında Eğitimde Toplam Kalite Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ozcan YILMAZ YOksek Lisans Tezi Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi : Prof.Dr. Tokay GEDİKOĞLU Haziran 2003, 130 sayfa Toplam Kalite Yönetimi güçlü liderlik, katılımcı yönetim ve ekip çalışmasıyla en az hatalı ürün ve bunun doğal sonucu olarak da müşteri memnuniyetini sağlayan çağdaş bir yönetim anlayışıdır. Bu anlayışın tüm örgütlerdeki uygulamalarında temel amaç müşterilerin memnun edilmesidir. Bu araştırmada, okullarımızda uygulana gelen klasik yönetim anlayışıyla eğitim işgörenleri ve öğrenci (müşteri) memnumyetinin sağlanma düzeyi ve bu sorunun toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla çözülme yollan belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kuUamlmıştrr. Veri toplama aracı nolarak geliştirilen anket, Gaziantep iline bağlı Şehitkamil ve Şahinbey ilçelerinde toplam 20 okulda 486 öğrenci ve 90 öğretmene 2001 yılında uygulanmıştır. Uygulanan anket öğretmen ve öğrenci anketi olmak üzere iki farklı türde geüştirilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzdelik ve ki-kare teknikleri kullamlmıştu: Okul ortamında müşteri memnuniyeti boyutuna ilişkin arastama bulgularına göre öğretmenlerin öğrencilerden beklentileri ile öğrencilerin öğretmenlerden beklentileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bazı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenbrin sınıf içerisinde ve sınıf dışarısında öğrencilerine gösterdikleri ilgi düzeyi, davranışlarıyla adil olma, öğrenci sorunlarım paylaşma ve sorunlarıyla ilgilenme, öğrencilerini çağın gereklerine göre bilgiyle donatma, iyi bîr rehber ve yol gösterici olma, öğrencilerini araştırmaya yöneltme gibi konularda öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında anlamlı fark olduğu saplanmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak geliştirilen önerilere göre; öğretmen ve öğrencilerin karşılıklı memnuniyetlerini daha üst düzeylere çıkarmak için grupların birbirlerine yabancılaşmaları engellenmeli, planlı ve programlı bir şekilde çağın gerektirdiği bilgilerle donanımları sağlanmalı, özeleştiriye açık, araştırmacı olmaları gerekmektedir. Bilim Dalı Kodu : EB599 m
dc.description.abstractABSTRACT Application of Total Quality at the Primary Schools in Gaziantep Problems Faced and Suggestion of Solution. YILMAZ Özcan Master Thesis Educational Sciences Advisor : ProfJ>r. Tokay GEDÎKO?LU June 2003, 130 pages Total quality management is a contemporary management approach which provides minimum faulty products through active management and teamwork and as a result ensures the consumer satisfaction. In the applications of this aproach in all organizations the main goal is to achieve the consumer satisfaction. In this study, it was attempted to determine the level of satisfaction of the teachers and students (costumers) in our schools where the classical management has been traditionally applied and the solutions to this problem through the total quality management. It is a descriptive study and the scanning model was used. The rvquestionnaires developed as the data collection tool were applied to 486 students and 90 teachers at 20 schools in Şehitkamil and Şahinbey districts of Gaziantep in 2001. The questionnaires were prepared in two different forms as the teacher questionnaire and the student questionnaire. In the analyses of the data frequency, percentage and chi-square methods were used. According to the findings of the study in terms of customer satisfaction at schools, some meaningful differences were observed between the teachers' expectations from students' and vis-â-vis. It was seen that teachers and students had different views in the level of interest that the teachers show in or out of a class, being fair in their attitudes, sharing the problems of the students, in being a good leader and a guide, in guiding them to research. According to the suggestions developed from the results of the study ; to carry the mutual satisfaction of both teachers and students to higher levels, the mutual alienation should be prevented and groups should be open to self-criticism and research. To establish quality education system and to carry out the customer satisfaction, total quality management approach must be applied urgently by leaving the classical management applications out. Science Code : EB 599en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGaziantep`teki ilköğretim okullarında eğitimde toplam kalite uygulamaları, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeApplication of total quality at the primary schools in Gaziantep problems faced and suggestion of solution
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid141481
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137232
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess