Nlp temelli bir öğretim programının `madde analizi` konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarısına etkisi (fırat üniversitesi örneği)
dc.contributor.advisor | Semerci, Çetin | |
dc.contributor.author | Kani Bardak, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:17:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:17:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423073 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, NLP temelli bir öğretim programının `madde analizi` konusununöğretiminde öğrencilerin akademik başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada, 2006-2007eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal BilgilerÖğretmenliği Bölümü İkinci Sınıf öğrencilerinin Öğretimde Planlama ve Değerlendirme dersindeMadde Analizi konusu Sinir Dili Programlama (Neuro Linguistic Programming-NLP) temelli yenibir ders planı ile anlatılmıştır. Altı hafta süreyle uygulanan derslerde NLP'nin amaçları, ilkeleri,insan beyni ve öğrenme stilleri üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda madde analizi konusu içindeyer alan temel kavramlar, basit ve genel madde analizi, madde güçlüğü ve ayırıcılık gücü, testgüçlüğü ve test ortalaması konuları anlatılmıştır. Deneysel yöntemle yürütülen bu araştırmada ?öntest ve son test kontrol gruplu model? kullanılmıştır. Deney grubuna NLP'ye dayalı yeni bir dersplanı uygulanırken kontrol grubuna dersler geleneksel yöntemle anlatılmıştır. Ayrıca deneygrubunda uygulama sonrası NLP'ye dayalı ders planına ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol gruplarının son test puanortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Uygulama yapılanöğrencilerin çoğunluğu, NLP'nin kendilerinde yeni bir açılım oluşturduğunu, NLP'nin dersmotivasyonunu etkilediğini, uygulanan ders planının faydalı olduğunu düşünmektedirler. EğitimdeNLP uygulamalarına ilişkin yapılan tüm araştırmalar olumlu sonuçlar vermiştir. Öğrenme üzerineetkinliği kanıtlanmış olan NLP tekniklerinin her alanda, özellikle ilköğretim, ortaöğretim veüniversitelerde ders planlarına entegre edilmesi yararlı olacaktır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of an instructional programme basedNLP on the teaching of `Item Analysis` on success of students academically. At this study, thesubject of `Item Analysis` on the lesson of Cirriculum and Assesment of Teaching was thoughtwith the new lesson plan based Neuro Linguistic Programming-NLP, which was conducted secondyear students of second semester of 2006-2007 at Department of Social Sciences, EducationFaculty, Firat University. During six weeks of lecture, the aims and principles of NLP, humanbrain and the ways of learning were discussed. In addition to this, common item statistics, itemdifficulty and indices of difficulty, test difficulty and the avarege of test were explained. For theduration of this study, pre test and post test model with control group model and experimentalmethod were used. During the experiment, while a new lesson plan based NLP was applied toexperimental group, a traditional way was applied to the control group. After the new lesson planapplication, ideas of students about the new plan based NLP were taken individually. Theoutcomes of this study with respect to evaluation of grades of post test showed statisticallymeaningful differences between control and experimental groups. The evaluation of ideas ofindividual students showed that they developed new aspect, their motivation affected positivelyand applied new plan was effective on their learning. Also all the investigation on application ofNLP to education had positive results on learning of students. The results of this work showed thatthe application of this proofed effective new NLP techniques on learning will be very efficient if itis integrated to the plans of especially primary, secondary and university lesson plans. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Nlp temelli bir öğretim programının `madde analizi` konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarısına etkisi (fırat üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | The effects of teaching of `item analysis` with a teaching programme based nlp on the academical student success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.identifier.yokid | 9009633 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 208381 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |