Show simple item record

dc.contributor.advisorSemerci, Nuriye
dc.contributor.authorSoylu, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:55Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:55Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423041
dc.description.abstractDünyadaki birçok ülkede yasanan toplumsal sorunların kaynagının arastırılmayabaslanmasıyla egitim ve ögretimde eksikler gözlenmistir. Yasanılan bilgi toplumunda bilgiyeulasmak bu kadar kolayken ve akademik açıdan çalıskan bireyler yetistirilirken sorunun neolacagı merak konusu olmustur. Bireylerin akademik açıdan basarılı olmalarına karsın, gerçekyasamdaki problemleri çözmede neden zorlandıklarının cevabı olarak sosyal ve duygusalögrenme bulunmustur. Çünkü birey zihinsel yeterliklerin yanı sıra, duyussal ve devinselyeterliklere de sahiptir. Bunlar bir bütün olarak gelistirilmelidir. Akademik olarak yeterlidüzeyde olan birey duygusal olarak da yeterli düzeyde olabilmelidir ki; kendini ifade etme,duygularını kontrol etme, empati kurma, insanlarla sosyal iletisim kurma gibi temel bireyselve toplumsal becerileri kazanabilsin. Bu baglamda sosyal ve duygusal ögrenme ile ilgili birarastırma yapılmasına karar verilmistir. Arastırmanın amacı; Fırat Üniversitesi (F.Ü.)ögrencilerinin sosyal ve duygusal ögrenme becerilerini (SDÖB) belirlemektir. Bu genel amaçdogrultusunda; ögrencilerin cinsiyete, sınıflara, fakültelere, basarı durumlarına, anne-babaegitim durumuna ve yetistikleri yerlesim yerlerine göre sosyal ve duygusal ögrenme becerileriortaya konulmaya çalısılmıstır. Arastırma tarama modelli yapılmıs ve SDÖB ölçegine göredegerlendirilmistir. Evren olarak F. Ü. Mühendislik Fakültesi, Veterinerlik Fakültesi veEgitim Fakültesi ögrencileri alınmıstır. Örneklem olarak ise rastgele seçilen ögrencilerinyaklasık % 20'lik dilimini olusturan 651 ögrenci alınmıstır. Arastırma sonucunda ögrencilerinbirçogunun SDÖB'ne sahip oldukları gözlenmistir. Ancak bazı maddelerde gelistirilmesigereken beceriler oldugu da tespit edilmistir
dc.description.abstractIn the world; when many countries start researchs about social problems source, finddeficiency in education and instruction. Lifing in information community, to reachinformation is very easy and to train person who has academik success interest what is theproblem. In spite of persons have academic success in real life they don?t solve problem veryeasy. This problems solution is social and emotional and physical competence. These are toimprove together if a person has academic success, this person must has emotion success.Because he/she must to explain her/himself must check his/her emotion, empaty have goodcommunication with other peoples. This researchs aim is to determine Fırat University?sstudents social and emotional learning competence. Wiht this general aim, student, sexualıty,classes, fakulty, success, mother-father education level and growing place. Researchs purposeis surveyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFırat üniversitesi öğrencierlerinin sosyal ve duygusal öğrenme becerileri
dc.title.alternativeSocial and emotional learning skills of students of firat university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial development
dc.identifier.yokid9010363
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208385
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess