Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, Hasan
dc.contributor.authorMatan, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:52Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:52Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423022
dc.description.abstractVIII ÖZET Bu çalışmamızda, ilköğretim 5. Sınıf Türkçe ders kitaplarının kültür öğelerimizi ne oranda örneklediği, nasıl temsil ettiği ve bunları çocuklara nasıl aktardığı açıklanmış; bundan hareketle kültür öğelerimizin nasıl aktarılması gerektiği üzerinde durularak buna yönelik öneriler sunulmuştur. Araştırmanın evrenini, 2002-2003 eğitim öğretim yılında Kilis il merkezi sınırlan içindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarının 5. Sınıflarında okutulan Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Ü Milli Eğitim Müdürlüğünce 5. Sınıf Türkçe Ders kitabı olarak belirlenen; `Milli Eğitim Yayınlan, Koza Yayınları ve Özgün Yayınları`na ait üç kitap baz alınmıştır. Araştırmanın örneklemini bu üç kitap oluşturmaktadır. Örneklemin evreni temsil etme oram yüzde yüzdür. Araştırmada betimleme yöntemi kullanılmış, araştırmanın konusunu oluşturan kültür öğeleri tez danışmanı ile belirlenip araştırmanın sınırlan buna göre çizilmiştir. Bundan sonra konu ile ilgili literatür taramasına gidilmiş, bu alanda yapılmış çalışmalar araştırılmış ve literatürde böyle bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu amaçla araştırma alanına yapılmış ilk çalışma olma özelliğini taşımaktadır. Ayrıca araştırmada kuramsal bilgilere ulaşmak için çeşitli kaynaklardan taramalar yapılmış, araştırma örneklemini oluşturan kitaplardaki kültür öğeleri araştırmacı tarafından fişleme yöntemiyle tespit edilmiştir. Sonuç olarak ilköğretim okullarının 5. Sınıflar için hazırlanmış bu Türkçe ders kitapları ile Türk çocuklarına Türk Icültürünü aktarmanın mümkün olmadığı veadı geçen eserlerin kültürümüzü yeterince örnekleyemediği kanısına varılmıştır.
dc.description.abstractX ABSTRACT Cultural Elements İn the Turkish Cuursebook Of Grade 5 f Elemantary School This study is an analysis of the cultural elements in Turkish courbook of primary school grade 5 and the way these elements are presented. It facuses on the way these elements shoult be presented and this inelementes some suggestions. Turkish coursbooks of grade 5 of state primary schools in downtown Kilis in 2002-2003 from the subject of the study. There books that are published by publishing companies such as Milli Eğitim, Koza and Özgün and that are nominated as coursbook for grade 5 by local branch of the Ministry of National Education were taken as someples of the study. A desciriptive research method was adopted end the analyses were restricted to the cultural elements identifiet with the supervisor. Then a litareture survay was conducted and it was found out that there were no studies on this topic. There for this study is the first in this field of study. On the other hand a litareture survay was conducted to search for the theoreical backgorund of the study and the cultural elements in the sample coursbooks were identified and noted down on cards. Analyses of data show that Turkish culture cannot be taught through the coursbooks analyzed because they do not contain a sufficient number of culturel elements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında kültür ögeleri
dc.title.alternativeCultural elements in the Turkish cuursebook of grade 5 elemantary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCultural facts
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid148110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137665
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess