Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Mehmet Semih
dc.contributor.authorTopalbekiroğlu, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:50Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423010
dc.description.abstractII oz POLİS MESLEK YÜKSEK OKULU YÖNETİCİLERİNİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE HAZIR BULUNUŞLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Ahmet, TOPALBEKİROĞLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. M. Semih SUMMAK Haziran 2004, 137 Sayfa Bu araştırmada, Polis Meslek Yüksek Okulu Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimine Hazır Bulunuşluk Düzeyleri incelenerek, yöneticilerde Toplam Kalite Yönetimine karşı farkmdalık meydana getirilmesi ve PMYO'larda TKY'ye geçiş süreci için önerilerde bulunma amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini; Türkiye'deki 25 polis Meslek Yüksek Okulu'nda 2003- 2004 Eğitim-Öğretim yılında çalışan Okul Müdürü, Müdür Yardımcıları ve Şube Müdürleri oluşturmuştur. Araştırmada örneklem alınmayıp tüm evrene ulaşılmaya çalışılmış ve 131 yönetici üzerinde uygulama gerçekleştirilmiştir.Ill Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan anket, genel olarak Toplam Kalite Yönetimini oluşturan yapısal öğeleri kapsamaktadır. Toplam Kalite Yönetimini oluşturan öğelerin (Liderlik, Katılımcılık, Sürekli Eğitim, Sürekli Gelişme, Müşteri Odaklılık ve Sıfır Hata) değerlendirilmesi PMYO Yöneticilerinin anketlere yansıttıkları görüşleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırma betimsel olup tarama modeli kullanılmıştır. Anket uygulamasında, Türkiye'deki PMYO'larda görevli üst düzey yöneticilerin tümüne (okul müdürü, müdür yardımcısı, şube müdürü) ulaşılmaya çalışılarak 14 okul müdürü, 20 müdür yardımcısı ve 97 şube müdürü üzerinde uygulama gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, Tek Yönlü Varyans Analizi (F testi) ve yüzde (%) tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, PMYO Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimini algılan arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüş ancak, görev değişkenine göre PMYO yöneticilerinin müşteri odaklılık öğesini algılamaları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: TKY, Eğitimde Toplam Kalite, PMYO Bilim Dalı Kolu: EB
dc.description.abstractIV ABSTRACT THE INVESTIGATON OF POLICE VOCATIONAL HIGH SCHOOL ADMINISTRATORS' READINESS LEVEL FOR TOTAL QUALITY MANAGEMENT Ahmet, TOPALBEKİRO?LU MA, Department Of Educational Science, Educational Sciences Main Science, Supervisor : Yrd. Doç. Dr. M. Semih SUMMAK June, 2004, 137 Pages In this research, investigating the readiness level of the police vocational high school's administrators for total quality management, it has been aimed to create awareness against total quality management and to propose for passing TQM inthePVHS. Universe of the research consists of school principal, vice-principals and branch managers, working at 25 police vocational high schools in Turkey in 2003- 2004 Education and Instruction Period. In the research without taking model, it has been tried to reach the whole universe. In the reserarch, the questionnaire that used as means of data-collector is supposed that in general it contains the structural elements, forming the Total QualityManagement Evaluation of the elements as leadership, participation, continual Education, Continual Development, Costomer Prioty and zero-error which form the Total Quality Management has been limited with the opinions that PVHS (Police Vocational High School) administrators reflected to the questionnaire. In the research, scanning model has been used. In the application of Questionnaire with trying to reach the whole superior rank administrators charged at PVHS in Turkey (School Principal, Vice-Principals and Bnanch Managers). Application has been carried out with 131 administrators. One-way Anova (test F) and percentage technique have been used in the analysis of the datum. According to findings that were gotten, in respect to variable where the knowledge about the subject of TQM originated in PVHS administrator's age group, duty and education. It has been realized that there isn't a `statistically significant` difference among their Total Management perceptions but, according to the duty factor there has been found a significant difference in perceptions of administrators of PVHS at Costomer Prioty in TQM. KEY WORDS : TQM, Total Quality in Education, PVHS.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePolis meslek yüksek okulu yöneticilerinin toplam kalite yönetimine hazır bulunuşluk düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe Investigation of police vocational high school administrators readiness level for total quality management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmPolice schools
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid148117
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137667
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess