Öğrenci merkezli karma öğretim yönteminin öğretimde planlama ve değerlendirme dersinde akademik başarı ve eleştirel düşünmeye etkisi
dc.contributor.advisor | Semerci, Nuriye | |
dc.contributor.author | Özer, Bayram | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:17:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:17:45Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422978 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı; ögrenci merkezli ögrenmeye dayalı karma ögretimyönteminin Ögretimde Planlama ve Degerlendirme Dersinde ögrencilerin akademikbasarı ve elestirel düsünmelerine etkisini saptamaktır. Arastırmada 2006-2007 ögretimyılı bahar döneminde Fırat Üniversitesi Sosyal Bilgiler Ögretmenligi ikinci sınıfında,deney ve kontrol gruplu deneysel bir uygulama yapılmıs ve uygulama sonucunda eldeedilen bilgiler istatistiksel olarak karsılastırılmıstır. Arastırmaya katılan sınıflardanSosyal Bilgiler Ögretmenligi gündüz programında kayıtlı olan 35 ögrenci deney grubu,aynı bölümün gece programında kayıtlı olan 35 ögrenci de kontrol grubu olarakalınmıstır.Arastırma, ?öntest-sontest kontrol gruplu? desene uygun olarak yürütülmüstür.Deney grubuna akademik basarı ve elestirel düsünmeyi gelistirmek amacıyla ögrencimerkezli karma ögretim yöntemine dayalı ögretim materyali uygulanmıs, kontrolgrubuna da geleneksel yöntemle ders islenmistir. Arastırma biri hazırlık olmak üzeretoplam altı hafta sürmüstür. Arastırmada veriler Akademik Basarı Ölçegi, KaliforniyaElestirel Düsünme Egilimi Ölçegi (CCTDI) ve Görüsme Formu Kullanılmıstır.Arastırmadan elde edilen bulguların özeti su sekildedir;? Deney grubunun Akademik Basarı Ölçegi öntest ve sontest puanlarınınortalamaları arasında anlamlı bir farklılık vardır? Deney ve Kontrol grubunun akademik basarı ölçegi sontest puanları arasındaanlamlı farklılık yoktur? Deney grubunun Elestirel Düsünme Egilimi Ölçegi öntest ve sontest puanlarınınortalamaları arasında anlamlı farklılık vardır? Deney ve Kontrol grubunun elestirel düsünme egilimi ölçegi sontest puanlarıarasında anlamlı farklılık yoktur.Arastırma sonucunda ortaya çıkan sonuçlara göre, arastırmanın önerisi su sekildedir? Dersleri tek bir yöntemle islemek yerine, farklı ve birbirini tamamlayan vedestekleyen yöntemlerin birlikte kullanılması, ögrencilerin hem dikkatlerininsürekli olmasında hem de derse daha istekli olarak katılmalarına sebepolmaktadır. Bu yüzden derslerde uygun yöntem ve tekniklerden yararlanmak vegerekiyorsa bunları aynı ders için birlestirerek kullanmak etkili olabilirAnahtar Kelimeler: Ögrenci Merkezli Karma Ögretim, Karma Ögretim Yöntemi,Ögrenci Merkezli Egitim | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the effect of student-based combinedmethod on academic achievement and critical thinking in the course of planning andevaluation in instruction. At the second class of Social Sciences Teaching at FiratUniversity, an experimental application was done with the groups experimental andcontrol, the results of the application was compared statistically. In the research, 35students were chosen for the experimental group among the ones who study in dayprogram of the department of Social Sciences Teaching and for the control group, 35other students were chosen among the students who study in night program of thedepartment of Social Sciences Teaching at Fırat University.The research was done as ?pre test - post test control group model?. For theexperimental group, a program was applied, consisting of materials related to studentbasedcombined method in order to develop the academic achievement and criticalthinking and for the control group, the traditional method was applied. The research wascompleted in 6 weeks (1 week for preparation).In the research, the data was collected via the scales of academic achievementand California critical thinking tendency (CCTDI). Some of the research findings aresuch as;1- There is a meaningful difference between the pre test and post test scores ofacademic achievement scale in the experimental group.2- There isn?t a meaningful difference between the post test scores of academicachievement scale in the groups of experimental and control.3- There is a meaningful difference between the pre test and post test scores ofcritical thinking tendency scale in the experimental group.4- There isn?t a meaningful difference between the post test scores of criticalthinking tendency scale in the groups of experimental and control.At the end of the research, according to the results, the suggestion of theresearch is; Instead of giving lessons in one type of method, some other methods whichare different and complete and support themselves in every case are more useful forstudents. These kinds of methods help students in having attention and willingnesstowards their courses. For this reason, through the lessons, using suitable methods andtechniques can be effective. If it is necessary, for different courses, these methods canbe combined with each other.Keywords: Student-based Education, Combined Teaching Method, Critical Thinking | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenci merkezli karma öğretim yönteminin öğretimde planlama ve değerlendirme dersinde akademik başarı ve eleştirel düşünmeye etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of student-based combined method on academic achievement and critical thinking in the course of planning and evaluation in instruction | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015691 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221713 | |
dc.description.pages | 317 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |