Polis meslek yüksek okulları eğitim programının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Celkan, Hikmet Y. | |
dc.contributor.author | Aksu, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:17:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:17:44Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422973 | |
dc.description.abstract | oz POLİS MESLEK YÜKSEK OKULLARI EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ AKSU, Murat Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Hikmet Y. CELKAN Haziran 2004, 150 Sayfa Eğitim programı bir sektörde saptanan politika ve amaçların gerçekleştirilmesine yönelik tüm etkinlikleri kapsar. Polislerin nitelikli bir şekilde yetiştirilebilmesi için, eğitim programlarının ortaya çıkan gelişmelere göre sürekli yenilenmesi ve geliştirilmesi gerekir.Bu amaçla her öğretim yılının sonunda programın ne derece istenen davranışları gerçekleştirdiğini ve ihtiyaçlara cevap verebildiğim saptamak için değerlendirme çalışmalarına yer verilmelidir. Yapılan bu çalışmalar sonucunda, hem bireylerin ihtiyaç duyduğu yeni bilgi ve beceriler programa eklenecek hem de programın basan düzeyi saptanacaktır. Türk Polis eğitimi son yıllarda yapılan değişikliklerle kaliteyi arttırma ve dünya standartlarını yakalamaya çalışmaktadır. Bu değişikliklerden en önemlisi de 2001 yılında yürürlüğe giren Polis Yüksek Öğretim Kanunu ile Polis Akademisi'nin üniversite statüsüne, 9 IIIaylık eğitim veren Polis Okullan'nın ise ön lisans eğitimi veren Polis Meslek Yüksek Okulları 'na dönüştürülmesidir. Bu araştırma ile, ` Polis Meslek Yüksek Okulları (PMYO) Eğitim Programının Değerlendirilmesi` amaçlanmıştır. Eğitim programlarının eksik veya yeniden düzenlenmesi gereken yönlerinin tespit edilerek gerekli değişikliklerin yapılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede Polis Yüksek Öğretim Kanununu, Polis Meslek Yüksek Okulları Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Polis Meslek Yüksek Okulları uygulamalı Mesleki eğitim Yönergesi, Polis Meslek Yüksek Okulları Ön Lisans Eğitim Ders Programlan Uygulama Talimatı incelenmiştir. Amaçlar doğrultusunda problem durumu incelenmiştir. İnceleme neticesinde: Genel itibarla Polis Meslek Yüksek Okulları müfredatının Polis Meslek Yüksek Okulu öğrencilerine polislik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazandırmakla beraber, programın kısmen düzenleme gerektiren yönlerinin bulunduğu sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Polis Meslek Yüksek Okulları eğitim programının değiştirilmesi veya yeniden düzenlenmesi gereken yönleri belirlenmeye çalışılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER:. Eğitim Programı. Polis Meslek Yüksek Okulu. Emniyet Teşkilatı Bilim Dalı Kodu: EB 599 IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT AN EVALUATION ON EDUCATIONAL PROGRAMS OF POLICE VOCATIONAL HIGH SCHOOLS AKSU, Murat MA, Department Of Educational Sciences, Supervisor: Prof. Dr. Hikmet Y. CELKAN Jun, 2004, 177 Pages Any education program includes all the activities which are aimed at carrying out of the determined policies and goals in a sector.The educational programs must be modified and improved under the light of changes in order to train policeman of high quality. So,at the and of the every education term, some studies must be done in order to determine whether or not it has fulfilled the expected behaviors and has responded the needs. As a result of these studies,not only will the new knowledge and skills be added to the program according to the needs of the individuals,but also the success level of the program is determined. In recent years Turkish Police education has been trying to catch the world standards and improve the quality through following the changes. For example, transformation of thePolice Academy into university and Police schools which give education for nine months into Police Vocational High Schools. In this study the aim is the evaluation of educational programs of Police Vocational High School. In order to make necessary changes the sources,documents,regulations and directions have been examined by determining inadequate aspects and the items which must be rearranged. In this context Police Higher Education Law, Police Vocational High Schools' Education and Teaching Regulation, Vocational High Schools' Field Training Regulation,The Application of Educational Programs in Vocational High Schools were analyzed. As a result of this research; it was found that the curriculum applied in Police Vocational High Schools meets the necessary knowledge, skill and behaviors of the profession. However, there are several aspects which need to be modified. According to the findings, the aspects which require modification or rearrangement were tried to be identified. KEY WORDS:. Educational Programs. Police Vocational High Schools. Police Department Science Code: ES 599 VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Polis meslek yüksek okulları eğitim programının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An Evaluation on educational programs of police vocational high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Police training | |
dc.subject.ytm | Police schools | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 148122 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137721 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |