The interactive effects of language proficieny level and context on subjects`performance in vocabulary tests of matching and gap-filling
dc.contributor.advisor | Uçkun, Berrin | |
dc.contributor.author | Utar Özkan, Suna | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:17:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:17:42Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422957 | |
dc.description.abstract | Ill OZ DİL SEVİYESİ VE BAĞLAM ETKİLEŞİMİNİN, BOŞLUK DOLDURMA VE EŞLEŞTİRME KELİME TESTLERİNDEKİ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ (Gaziantep Üniversitesinde örnek bir çalışma) Suna UTAR (ÖZKAN) Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Berrin Uçkun Ocak, 2004, 134 sayfa Öğrencilerin kelime dağarcığı hakkında doğru sonuçlar alabilmek için yapılan kelime testlerinde, test türü, öğrenci seviyesi ve bağlam gibi faktörleri göz önünde bulundurmak gerekir. Bu çalışmanın amacı da, öğrenci seviyesi, bir okuma parçasının bağlam olarak kullanılması ve test türü gibi etkenlerin, boşluk doldurma ve eşleştirme gibi kelime testlerindeki öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada, İngilizce dil seviyeleri başlangıç, orta ve iyi arasında farklılık gösteren Gaziantep Üniversitesinden 231 öğrenciye verilen kelime testlerinin sonuçları incelenmiştir. Öğrencilerin yansına boşluk doldurma ve eşleştirme kelime testleriyle birlikte bağlam olarak hedef kelimeleri içeren bir okuma parçası verilmiş ve diğer yansına ise aynı test, hedef kelimeleri içermeyen ilgisiz bir parça eşliğinde verilmiştir. Test sonuçları incelendiğinde, çeşitli bulgular ortaya çıkmıştır. Bu çalışmayla, elde edilen sonuçlardan biri öğrenci seviyesi ve bağlam olarak kullanılanIV okuma parçasının her iki test türünde de öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğudur. Kelime testleri bir okuma parçası eşliğinde verildiğinde, seviyesi iyi ve orta düzeyde olan öğrencilerin daha başarılı olduğu gözlemlenmiş, fakat okuma parçası kullanımının başlangıç seviyesindeki öğrencilerin kelime testlerindeki performanslarını pek de etkilemediği saptanmıştır. Ayrıca, dil seviyesi ve okuma parçasının bağlam olarak kullamlmasının etkileşiminin de öğrencilerin, boşluk doldurma ve eşleştirme kelime testleri üzerindeki başarılarında anlamlı bir etkiye sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bu çalışmayla elde edilen diğer bir bulgu ise farklı kelime testlerinin kullanımının öğrenci başarısını anlamlı bir şekilde etkilemesidir. Seviye ve bağlam faktörü göz ardı edildiğinde, öğrenci ortalamalarının boşluk doldurma testinde, eşleştirme testine oranla daha yüksek olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin ve sınav hazırlayanların, test türü, öğrenci seviyesi ve bağlam gibi faktörleri, sınavların kelime bölümlerini hazırlarken dikkate almaları gerektiği düşünülmektedir. Bilim Kodu: ELT 599 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE INTERACTIVE EFFECTS OF LANGUAGE PROFICIENT LEVEL AND CONTEXT ON SUBJECTS' PERFORMANCE IN VOCABULARY TESTS OF MATCHING AND GAP-FILLING (A Case Study at Gaziantep University) By Suna UTAR (ÖZKAN) M. A. In English Language Teaching Supervisor: Assist. Prof. Dr. Berrin Uçkun January, 2004, 134 pages If vocabulary tests are to provide an accurate measure of learners' vocabulary knowledge, the examiners should take into account the influence of factors such as test type, context, and language level on their students' performance. The purpose of this study is to investigate the effects of factors such as language level, the provision of a reading passage as context and use of different vocabulary tasks, namely matching and gap-filling, on students' performance in vocabulary tests. The study analyzes the results of vocabulary tests which were delivered to 231 preparatory students whose levels ranged from Elementary to Upper-intermediate at Gaziantep University. The tests were composed of ten gap-filling and ten matching vocabulary items. Half of each group was given the vocabulary test accompanied with a reading passage which contained the target words. The other half took the11 tests in the accompaniment of an unrelated reading passage (i.e. a pseudo-context) which did not include the target words. After the tesis were collected, the results were analyzed by means-of SPSS. One of the main findings is that language level and the use of a reading passage had a significant impact on the students' performance in both test types, independent of each other. When the vocabulary tests are accompanied with a reading passage as context, the students of Upper-intermediate and Intermediate levels achieved better results. By contrast, the use of a reading passage made little difference to the performance of Elementary level students. This suggests that the accompaniment of a reading passage as context affects the students' performance for both vocabulary tasks. It was also found that the interaction öf students' language level and the use of a reading passage affected the students' scores in gap-filling and matching tests of vocabulary. Another finding of this research is that there was a significant difference between the mean scores of students on different vocabulary tasks. The mean score of the students' for the gap-filling task was found to be higher than for the matching task irrespective of their language level and context Therefore, it may be helpful if testers and teachers take into consideration factors such as task type, language proficiency level and context while preparing vocabulary sections of (feeir exams. Science code: ELT 599 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | The interactive effects of language proficieny level and context on subjects`performance in vocabulary tests of matching and gap-filling | |
dc.title.alternative | Dil seviyesi ve bağlam etkileşiminin, boşluk doldurma ve eşleştirme kelime testlerindeki öğrenci başarısına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Achievement test | |
dc.subject.ytm | Context | |
dc.subject.ytm | Vocabulary tests | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 145583 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 140933 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |