Show simple item record

dc.contributor.advisorTılfarlıoğlu, Fatma Filiz
dc.contributor.authorBaşaran, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:40Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422946
dc.description.abstractIll ÖZET Günümüzde, Görev-temelli Dil Öğretimi yabancı dil öğretimi alanında yoğun olarak tartışılan bir konudur. Bu metot, savunucuları tarafından, gelişmekte olan ve İletişimci Dil Öğretimi metodunun yerini alabilecek bir yabancı dil öğretme metodu olarak kabul edilmektedir. Ancak, Görev-temelli Öğretim'in uygulanabilirliğini sorgulayan neredeyse hiç deneysel çalışma olmadığı için söz konusu metot bir macera olarak da görülebilir. Bu çalışmada, görev-temelli yazma aktivitelerinin yabancı dil öğrenmeye olumlu etki edip etmeyeceğini irdelemeye çalıştık. Görev- temelli Öğrenme'nin varsayımlarım ve iddialarını sorgulamak için bir deneysel çalışma yapıldı. Herbiri 28 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları rastlantısal grup örneklemesi yoluyla seçildi. Her iki gruba bir öntest ve sontest uygulandı. Görev-temelli yazma aktiviteleri yoluyla yabancı dil öğretilen deney grubunun ve sadece gramer öğretilen kontrol grubunun öntest ve sontest ortalama puanlarının çift- yönlü varyans analizi yapıldı. Uygulamanın bağımlı değişkenler (okuduğunu anlama, kelime edinimi, gramer ve yazma becerisi) üzerindeki etkisi çift-yönlü anova testi yoluyla incelendi. Analizler sonucunda çalışmanın hem ana hipotezi hem de alt hipotezlerinin doğrulandığı ortaya çıktı. Böylece, elde edilen sonuçların, Görev-temelli Öğrenme'nin savunucularım doğrular nitelikte olduğu görüldü.
dc.description.abstractABSTRACT Task-based learning is a popular topic in ELT/EFL circles nowadays. It is accepted by its proponents as a flourishing method that may replace Communicative Language Learning. However, it can also be seen as an adventure just because there are almost no experimental studies to tackle questions concerning applicability of Task-based Learning. In this paper we try to find out whether or not task-based writing activities have a positive effect upon foreign language learning. An experimental study was conducted in order to scrutinize implications of Task-based Learning. Two groups of 28 students were chosen through random cluster sampling. Both groups were given a pre-test and a post-test. Variance analyses of the pre-test and post-test mean scores of the experimental group, which got treatment through task-based writing activities, and those of the control group, which was taught English through traditional methods were done. The effect of the treatment upon dependent variables (reading, vocabulary, form s/structures and writing) was analyzed through two-way anova. Both the main and the sub-hypotheses of the study were confirmed. Thus the results provide a theoretical justification for the claims of the proponents of Task-based Learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAn Experimental study of task-based writing activities in foreign language learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTask-based instruction
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid145596
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140927
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess