Show simple item record

dc.contributor.advisorHalis, Muhsin
dc.contributor.authorEkici, Halil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:38Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422935
dc.description.abstractÖZET DEĞERLER VE GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN GAZİANTEP SANAYİCİSİ VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ EKİCİ, Halil Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Muhsin HALİS Eylül, 2004 Bu araştırma, yakın zamanlarda geliştirilmiş ve kültürlerarası geçerliği saptanmış ve özellikle de Türk kültürüne uygunluğu saptanmış olan Schwartz Değer Envanterine, dört değerin de eklenmesiyle birlikte, 145 üniversite öğrencisine ve 262 sanayiciye uygulanmasıyla ilgilidir. Çalışmada, ayrıca, girişimci adayları olan öğrenciler ile birer girişimci olan sanayicilerin değerlerini ve girişimcilik eğilimlerini belirlemek, girişimcilik eğilimlerini değerleri açısından karşılaştırmak için 24 maddeden oluşan bir `girişimci eğilimleri` surveyi de kullanılmıştır. Girişimci adayları olan öğrenciler ile sanayicilerin, girişimcilik eğilimleri, aile tanımları ve dinsel yönelimlerinin değerlerle olan ilişkisi incelenmiştir. Çok boyutlu alan analizi, eklenen dört değerin Schwartz'in değer kuramında öngörülene benzer bir yapı içinde ve beklenen değer tiplerinde yer aldığını göstermektedir. Bu araştırma çerçevesinde girişimci değerleri ile girişimcilerin işlerinden duydukları tatmin derecesi arasındaki ilişki ortaya konulacaktır. Bu ana amacın yanı sıra aşağıdaki amaçlara ulaşılmaya çalışılmıştır; 1. Girişimcilerin değer öncelikleri hakkında yargıya varmak, 2. Girişimcilerin girişimcilik kararları hakkında bilgi edinmek, 3. Girişimcilerin bireysel ve çevresel özellikleri ile değer öncelikleri arasındaki ilişkiyi irdelemek, 4. Girişimcilerin bireysel ve çevresel özellikleri ile girişimcilik kararları arasındaki ilişkiyi irdelemek. Anahtar Sözcükler: Değerler, Schwartz Değer Listesi, Dinsel yönelim, Aile değişimi, Bireycilik-Toplulukçuluk Bilim Kodu: İŞLT 590 II
dc.description.abstractABSTRACT THE INVESTIGATION OF VALUES AND ENTREPRENEURSHIP TENDENCIES OF ENTERPRENEUR AND STUDENTS IN GAZİANTEP by EKİCİ, Halil Masters Thesis in Social Sciences Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Muhsin HALİS September, 2004 This study is about the application of schwartz value survey (with the adition of four values) which was recently developed, whose intercultural validity was accepted, especially, whose suitability for Turkish culture was admitted to 145 Turkish university students and to 262 Turkish enterpreneur also, in this study, we used `enterpreneur trends` survey which contained 24 items in order to determine students ( who will be enterpreneur) values and enterpreneurs ( who are enterpreneurs ) values and to compare their enterpreneurship trends in terms of values.The relationship between enterpreneurs and students enterpreneurship trends, family descriptions, religions trends values has been investigated. The multidimential space analysis showed that the additional values emerged in expected value types, exhibiting a structure similar to the one proposed in Schwartz's theory of values. Within the framework of this research, the relationship between enterpreneur values and the satisfaction degree they get from their work will be studied. Besides this main purpose, we have also tried to reach the following purposes. 1. To reach a judgement about enterpreneurs value priorities, 2. To acquire information about enterpreneurs enterpreneurship decisions 3. To investigate the relations between enterpreneurs individual and their value priorities. 4. To investigate the relationship between enterpreneurs individual and environmental characteristics and enterpreneurship decisions. Keywords: Values, Scharwtz Value Survey, Religiosity, Family change, Individualism- Collectivism Science Code: ISLT 590 IIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeğerler ve girişimcilik eğilimlerinin Gaziantep sanayicisi ve üniversite öğrencileri açısından incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid145591
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140930
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess