Show simple item record

dc.contributor.advisorCelkan, Hikmet Yıldırım
dc.contributor.authorToy, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:36Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:36Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422927
dc.description.abstractin oz İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN DEMOKRATİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ (Gaziantep İli Örneği) TOY, Sibel Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN Haziran 2004, 166 Sayfa Bu araştırma, Gaziantep Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı merkez ilçelerde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin demokratik tutumlarını karşılaştırmalı olarak incelemek amacıyla yapılmıştır, ilk ve ortaöğretim kademesinde görev yapan öğretmenlerin demokratik tutumları ne düzeyde gerçekleştirdiklerini tespit etmek bu araştırmanın problemini oluşturmaktadır.IV Araştırmanın evrenini; Gaziantep ili Şehitkamil ve Şahinbey ilçesine bağlı 114 İlköğretim okulu ve 39 Lise oluşturmaktadır. Bu okullarda toplam öğretmen sayısı 6146 dır. Araştırmanın örneklemine giren öğretmen sayısı ise 615'dir. Verilerin toplanmasında, Savaş Büyükkaragöz ve arkadaşlarının geliştirdiği `Öğretmenlerin Demokratik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Ayrıca araştırmacı tarafından da ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır (Alpha 0.71). Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin demokratik tutum puan ortalaması 42 puan ortalamasına göre 49,97 olarak iyi düzeyde bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin uzmanlık alanlarına göre demokratik tutumlarında farklılık bulunmuştur.
dc.description.abstractV ABSTRACT A COMPARATIVE ANALYSIS OF DEMOCRATIC ATTITUDES OF TEACHER AT PRIMARY EDUCATION AND SECONDARY EDUCATION ( A Case Study in Greater Gaziantep Area ) TOY, Sibel MA Thesis, Department of Educational Sciences Educational Programs and Teaching Supervisor: Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN June 2004, 166 pages This research aims at investigating, comparatively, democratic attitudes of the teachers at Primary and Secondary schools in Greater Gaziantep Area. The major problem of the study was drafted as; `What is the `democraticVI attitude level` of the primary and secondary school teachers who have fallen in the sample of the study?` The population of the study consisted of 114 Primary Schools and 39 secondary schools located in Şehitkamil and Şahinbey areas in Gaziantep. The total number of the teachers in the research population was 6146. The sample of the study, then, consisted of 615 teacher at all* Data were collected through `Teachers' Democratic Attitude Scale` which was formerly developed by Savaş BÜYÜKKARAGÖZ and his colleagues. The validity and reliability of the scale was assured by the researcher (relaibility coefficient Alpha was calculated 0.71). Findings as a whole suggest that subjects' measured `democratic attitude level` was acceptable with 49.97 points whic is over the average 42. Statistically significant difference was found between the teachers' democratic attititudes and their specialization in the teching profession.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin demokratik tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Gaziantep ili örneği)
dc.title.alternativeA Comparative analysis of democratic attitudes of teacher at primary education and secondary education ( a case study in greater Gaziantep area)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDemocratic attitude
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid148104
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132758
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess