Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorDöş, İzzet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:18Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422847
dc.description.abstractDenetim, varolan durumun bir fotografını çekmenin yanında is görenleringüdülenmesini ve ileriyi daha olumlu görmelerini saglama sürecidir. Egitim isgörenleri denetim sayesinde aldıkları dönütlerle kendilerini ve sistemlerinigelistirebilirler.Arastırmanın adı; ?lkögretim Okullarında Kullanılan Ögretmen TeftisFormunun Yeterlik Düzeyine liskin Denetçi, Yönetici ve Sınıf ÖgretmenleriAlgıları? dır.Bu çalısmanın temel amacı, teftis formundaki maddeler ile arastırmacıtarafından gelistirilen maddelerin kabul edilme derecelerini belirlemektir. Ayrıca,arastırmaya katılanların ?cinsiyetleri, görev yerleri, kıdem durumları, görev alanlarıile mezun oldukları fakülteler? boyutunda görüs farklılıklarının olup olmadıgınıbelirlemeyi amaçlamaktadır.Arastırmanın evrenini, arastırmanın yapıldıgı 2003-2004 egitim ögretimyılında, Gaziantep merkez, Sahinbey ilçesinde 68, Sehitkamil ilçesinde 52 adet,olmak üzere merkezde toplam 120 ilkögretim okulu olusturmustur. Tesadüfiörneklem yoluyla, 24 okul seçilmistir. Ulasılan ögretmen sayısı 352'dir (bu sayının51'ini köyde görev yapan ögretmenler olusturmustur). 31 denetçi ve 51 yöneticiörneklemi olusturmustur. Ögretmen bazında evrenin % 20 si arastırma kapsamınaalınmıstır.Veri toplamak için gelistirilen 45 maddelik, ?Ögretmen Denetimindencelenebilecek Davranıslara liskin Ögretmen Tutum Ölçegi? kullanılmıstır. Veritoplama aracı üç bölümden olusmustur. Birinci bölüm, bagımsız degiskenleri içerenbes maddeden, ikinci bölüm, ?lkögretim Düzeyinde Kullanılan Ögretmen TeftisFormu?ndaki 36 maddeden ve üçüncü bölüm ise arastırmacı tarafından gelistirilen 9sorudan olusmustur. Bu maddeler, alan taraması yapılarak ve alanın uzmanı, ögretimüyelerinin önerileri dogrultusunda olusturulmustur.Toplanan veriler, SPSS 10.0 paket programı ile islenmistir. Arastırmayakatılan gruplardan elde edilen verilerle, ?t-testi? ve ?tek yönlü varyans analizi(anova)? islemleri yapılmıstır. Bu islemler sonucu elde edilen bulgular,yorumlanmıstır.Bu arastırma, kullanılan ?ögretmen teftis formu?nun yeterligi hakkında,arastırmaya katılan ögretmen, yönetici ve denetçi görüslerini yansıtacagıdüsünülmektedir. Arastırmanın, bundan sonra gelistirilecek teftis formlarına ve bualandaki çalısmalara katkıda bulunacagı beklenmektedir.Anahtar Sözcükler: Egitim Denetimi, Denetim Formu
dc.description.abstractSupervision is a process which helps motivate the workers and make themview the future more positively. Employees in the field of education can developthemselves and their systems due to the feedback they receive from the supervision.The title of the study is ?Perceptions of Supervisors, Administrators, andPrimary School Teachers Concerning the Sufficiency Level of the TeacherSupervision Form Which Is Used at Primary Education.?The main aim of this study is to determine the degree of acceptance of theitems in the supervision form and of the items developed by the researcher. Inaddition, it aims to find out whether there are opinion differences between thesubjects? ?genders, institutions, ranking status, departments, and faculties.?Population of the research consists of 120 primary education schools, 68 ofwhich are located in Sahinbey, Gaziantep, and 52 of which are located in Sehitkamil,Gaziantep, in the academic year 2003-2004, when the research was conducted.Twenty four randomly selected schools were observed. Three hundred and fifty twoteachers were reached (fifty one of them were the teachers working in villages). Thesampling was formed by 31 supervisors and 51 administrators. Twenty percent of theteachers? population was included in the research.In order to collect data, a 45-item ?Teachers Attitude MeasurementConcerning Behaviours to Be Analysed during the Supervision of Teachers? wasdeveloped and administered. The first part of the three-part instrument included 5questions related to personal information. The second part consisted of 36 itemsforming the ?Teacher Supervision Form to Be Used at Primary Education Level.? Inthe third part, there were 9 items developed by the researcher. These items weredeveloped by means of surveying the literature and consulting some experts.The collected data were analysed by means of a package-programme calledSPSS 10.0. T-test and one-way variance analysis (anova) were used to interpret thedata obtained.This research is thought to reflect the opinions of the teachers, administratorsand supervisors participating in the study concerning the sufficiency and adequacy ofthe ?Teacher Supervision Form?. It is expected that the research may add to thedevelopment of supervision forms from now on, and contribute to the literature inthis field.Key Words: Educational Supervision, Supervision Formen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim düzeyinde kullanılan öğretmen teftiş formunun yeterlik düzeyine ilişkin denetçi, yönetici ve sınıf öğretmenleri algıları
dc.title.alternativePerceptions of supervisors, administrators, and primary school teachers concerning the sufficiency level of the teacher supervision form which is used at primary education (a case study in Gaziantep)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmSupervision form
dc.identifier.yokid436300
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid293026
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess