Show simple item record

dc.contributor.advisorHalis, Muhsin
dc.contributor.advisorDereli, Türkay
dc.contributor.authorOkkiran, Şehnaz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:15Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:15Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422836
dc.description.abstract? sim?, bir markanın en önemli değerlerinden birisi olarak kabul edilmektedir. ?Solbeyinlere? hitap eden etkili bir marka ismi, markanın kolay hatırlanabilirliğini önemlibir biçimde artırdığı ortaya konulmuştur. Dünya ekonomisinde gelişen ve değişeneğilimler ?marka ismi? geleneklerini ve stratejilerini de etkilemektedir. ?Markaisimlendirmesi?, tipik bir markalaşma süreci içerisinde, başlangıç evrelerinden birisiolması nedeniyle de, büyük bir önem kazanmış bulunmaktadır. Artık, markaisimlendirilmesinin de bilimsel kurallar öncülüğünde yapılması gerekliliği ortayaçıkmıştır. Bu tez, Türkiye'deki dört kategoriden 1019 Türk marka isminin dilselözelliklerinin ortaya koymak ve mevcut durumu değerlendirmek amacıyla yapılan birçalışmadır. Bu kategoriler, i)Kakaolu fındık kremaları, ii)Türkiye'deki otobüsfirmaları, iii)Ulusal ve yerel gazeteler ve iv)Gaziantep halı markalarıdır. Dilselanalizden çıkacak sonuç, etkili bir marka ismi oluşturma sürecinde ve Türkiye'demarka isimlendirme stratejilerinde, Türk dilinin özelliklerinden ne ölçüdeyararlanıldığını ve bu özelliklerin neler olduğu ile; tüketicilerin beklentilerinin buözellikleri nasıl etkilediğidir.Anahtar kelimeler: Marka, Marka smi, Marka simlendirme Stratejileri, DilselAnaliz.
dc.description.abstract?Name? is accepted as one of the important values of a brand. It is brought up that aneffective brand name that is related to ?left brains? can increase the brand?s image ina proper degree. Tendencies which change and develope the world economy affectthe traditions and strategies of a ?brand name?. In a typical brand process ?brandnaming?, also as one of the beginning stage of the process, get a grand importance.Finally, it is appeared that brand naming should be done as being an advance withscientific rules. This study?s goal is to bring up the linguistic characteristics of 1019brand names in four categories in Turkey and to evaluate the present situation. Thesecategories are i)Hazelnut creams with cacao, ii)Bus companies in Turkey,iii)National and local newspaper and iv)Carpet brands of Gaziantep. The conclusiondrawn from the analysis is however much people benefit from these linguisticcharacteristics in an effective brand naming process and strategies of brand namingin Turkey; which characteristics are that and how consumers? expectations haveinfluence on these characteristics.Key words: Brand, Brand Names, Strategies of Brand Naming, Linguistic Analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`deki marka isimleri üzerine bir araştırma ve analiz
dc.title.alternativeA research and analysis on brand names in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150151
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186742
dc.description.pages255
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess