Askeri birliklerde verilen yurt sevgisi eğitimi üzerine araştırma
dc.contributor.advisor | Celkan, Hikmet Yıldırım | |
dc.contributor.author | Kunter, Erkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:17:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:17:11Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422817 | |
dc.description.abstract | Araştırma, TSK'de verilmekte olan ?Yurt Sevgisi? eğitiminin verimdüzeyinin incelenmesi, söz konusu eğitimi alan personelin eğitim durumu,memleketi, mesleği vb. faktörlerin eğitimi algılama düzeylerine ne ölçüde etkiyaptığının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni huduthizmetlerinde görev yapan personel ile, kıt'a koşullarında görev yapan tank, piyade,top, istihkam ve ordu donatım sınıfına mensup erbaş ve erlerdir. Verilerintoplanmasında çoktan seçmeli bir soru cetveli kullanılmış, deneklerce verilenyanıtların anlamlılık düzeyleri ?Tek faktörlü varyans analizi? kullanılarakbelirlenmiştir. Araştırma sonunda YSE uygulamalarında, yüksek risk altında görevyapan personelden, diğer personele nazaran daha olumlu sonuçlar alındığı, eldeedilen verimin eğitimin süresinin artışına bağlı olarak yükseldiği, erbaş ve erlerineğitim düzeyinin YSE'den alınan verime olumlu yönde katkı sağladığı görülmüştür.Farklı coğrafi bölgelerden gelen erbaş ve erler arasında, YSE süreci sonundaulaştıkları eğitim düzeyleri açısından, anlamlı bir fark bulunmadığı tespit edilen birdiğer konudur.Anahtar kelimeler: Yurt Sevgisi, Vatandaşlık, Eğitim | |
dc.description.abstract | This exercise was done to examine Motherland Affection Drill performance, which isgiven in Turkish Armed Forces and to show the effects of soldiers education level,country, profession etc.on perceiving level. The universe of this exercise is the personelwho is in charge of boundry service and soldiers who is making service with troopsconditions as a tank, infanry, artillery and ordnance branch personel. Meaningfulnesslevel of the answers which is given by enlistedmen and second-lietuenants was definedby using single factoral varyant analysis. At the end of the exercise these results weretaken, The performance of personel who is in charge under the high risk level is moreeffective than the others., If this drill is made for long term the performance of drillrises, and educational level of the personel adds positive effects on MotherlandAffection Drill. And there is no meaningfull diffrence beetween the enlisted andnoncommissioned who are comming from different geographical region.Key words: Motherland Affection, Citizenship, Drill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.title | Askeri birliklerde verilen yurt sevgisi eğitimi üzerine araştırma | |
dc.title.alternative | An exercise about motherland affection drill of enlisted and noncomissioned officer in military organization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150183 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186749 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |