Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Elif Leyla
dc.contributor.authorÖncel, Eyyup Serkan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:11Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422814
dc.description.abstractDüziçi ÇEAŞ Anadolu Lisesi öğrencileri okuma derslerinde bazı zorluklarlakarşılaşmaktadır. Okuma derslerinin sonunda parçayı kavramada başarılıolamadıklarını iddia etmektedirler. Başarısızlıklarının esas nedeni okuma derslerindegerekli okuma aktivitelerinin yapılmamasıdır. Öğrenciler bir parçanın nasılkavranacağını ve tarama, göz gezdirme, eski bilgiyi aktive etme, ya da anlamıparçadan çıkarma gibi özel kavrama becerilerini öğrenmelidirler. Bu araştırmanıntemel amacı, Düziçi ÇEAŞ Anadolu Lisesi'ndeki öğrencilerin İngilizce okumaderslerinde karşılaştıkları sorunları araştırmaktır. Betimsel araştırma niteliğindeki buçalışmada veri toplama aracı olarak bir anket kullanılmıştır. Ankette 48 adet Likert-tipi soru vardır. Anketteki her soru için frekans, ortalama, standart sapma ve yüzdelikhesapları yapılmıştır. Anket verileri ki-kare (x2) testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Anket, Düziçi Anadolu Lisesi'ndeki 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencilerine ve İngilizceöğretmenlerine uygulanmıştır. 160 öğrenci ve 8 İngilizce öğretmeni anket sorularınıcevaplamıştır. Bu araştırmada, okuma öncesi aktiviteler, okuma esnasındakiaktiviteler, okuma sonrası aktiviteler ve evdeki okuma aktiviteleriyle ilgili 4 anahipotez ve bu hipotezlerle bağlantılı 48 tane alt hipotez vardır. İstatistiksel işlemlersonunda hipotezlerin sadece 7 tanesi kabul edilmemiştir. Sonuçta, öğretmen veöğrencilerin okuma öncesi, okuma esnası, okuma sonrası ve evdeki okumaaktivitelerindeki görüşlerinde hemfikir oldukları tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Okuma safhaları, okuma aktiviteleri, okuduğunu anlama.
dc.description.abstractStudents of Düziçi ÇEAŞ Anatolian High School have some problems inreading classes. They claim that they are not successful in comprehending the text atthe end of reading classes. The real reason of their failure is the necessary readingactivities are not applied during reading classes. Students need to learn how tocomprehend a text and need to be taught specific comprehension skills such asscanning, skimming, activating background knowledge or deducing the meaning fromtext. The primary purpose of this study is to investigate the problems faced by teachersand students related with reading classes in Düziçi ÇEAŞ Anatolian High School. Aquestionnaire has been conducted as data collection instrument in this descriptive study.There were 48 Likert-type items in the questionnaire. Frequencies, means, standarddeviations and percentages were calculated for each item of the questionnaire. The datawere analysed by using chi-square test. The questionnaire was given to the students offirst year classes and the second year classes and the English instructors at DüziçiÇEAŞ Anatolian High School. 160 students and 8 English instructors answered thequestionnaire. There were 4 main hypotheses related with before-reading activities,during-reading activities, after-reading activities, and home-reading activities in thisstudy. Moreover, there were 48 sub-hypotheses related with the reading activities whichwere done through before, during, after, and home reading stages. Only 7 hypotheseswere rejected at the end of statistical analysis. This means that both the instructors andthe students agree with each other concerning before reading activities, while readingactivities, post-reading activities and home reading activities.Key words: Reading Stages, Reading Activities, Reading Comprehension.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAn analysis of the opinions of instructors and students towards the problems relates with the reading classes with a special reference to Düziçi ÇEAŞ Anatolian High School
dc.title.alternativeDüziçi ÇEAŞ Anadolu Lisesine referansla İngilizce okuma derslerindeki sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150186
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186750
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess