Show simple item record

dc.contributor.advisorTılfarlıoğlu, Fatma Filiz
dc.contributor.authorÖrs, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:08Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:08Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422802
dc.description.abstractİhtiyaç analizi, müfredat geliştirmesi için ilk adım olmuştur. Çalışmamızda,kuruluşundan günümüze kadar yapılmayan, müfredat amacıyla Gaziantep ÜniversitesiYabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık öğrencilerinin ihtiyaç analizi yapılmaya çalışıldı.Üçfarklı seviyeden 146 öğrenciye anket uygulandı.Veri analizinde öğrencilerin seviyeleri veHazırlık Programı hakkındaki düşünceleri arasında fark olup olmadığı araştırıldı.Özelliklearaştırma yapılan alanlar, öğrencilerin ngilizce'nin öğrenilmesine verdikleri önem, Hazırlıkprogramının onlara uygun olup olmadığı, programda kullanılan materyallerin uygunluğu,öğrenme/öğretme stratejileri ve dil becerileri ile Yabancı Diller Yüksekokulundaki ölçmedeğerlendirme sisteminin uygunluğudur..Veri analizinde Ki-kare testi uygulandı.Sonuçolarak; öğrencilerin seviyeleri ve Hazırlık programı hakkındaki düşünceleri arasında farklarolduğu tespit edildi. Yeni bir müfredata ihtiyaç olduğu anlaşıldı ve bu konuda öneriler yapıldı.Anahtar kelimeler: htiyaç analizi, müfredat, yabancı dil
dc.description.abstractNeeds analysis has been the first step for the design of a syllabus.In this research wetried to find out the needs of preparatory students to design a formal syllabus which has notbeen subject to research from the foundation of the preparatory program of the High School ofForeign Languages at the University of Gaziantep.A questionnaire was administered to 146students from three different levels.Data analysis was applied to find out whether there weresignificant differences between the levels of the students and their beliefs.The areas ofinvestigation were the importance given by the students to the learning of English, the viewsof students whether the Preparatory Program is adequate for them, materials used in, thebeliefs of students about learning/teaching strategies and skills and the views of studentsabout testing and evaluation at the High School of Foreign Languages.Chi-square test was administered for the analysis of the data.The results indicated thatthere were significant differences between proficiency levels of students and their beliefsabout the program. The need for the design of a new syllabus was concluded from the reseachand several recommendations were made to renew the syllabus.Key words: Needs analysis, syllabus, foreign languageen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAn analysis of the preparatory students attitudes toward the appropriateness of the preparatory school program at the University of Gaziantep
dc.title.alternativeGaziantep Üniversitesi İngilizce hazırlık öğrencilerinin programının uyguluğuna karşı tutumlarının analizi çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150211
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186754
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess