Show simple item record

dc.contributor.advisorTılfarlıoğlu, Fatma Filiz
dc.contributor.authorÖztürk, Ali Riza
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:03Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422768
dc.description.abstractGünümüzde, neredeyse herkesin en az bir yabancı dil konuşmanın gerekliolduğuna inanmasına rağmen, Türkiye'deki yabancı dil eğitiminin sorunlarıbulunduğu söylenebilir. Türkiye'nin endüstri, ticaret, teknoloji ve turizm gibi birçokaçıdan gelişen bir ülke olduğunu da düşünürsek, yabancı dil eğitiminin önemi dahafazla artacaktır. Yabancı dil eğitimi alanında çok sık değişiklikler olmasına rağmen,bu konuda genel kanı değişmemiştir.lk defa 1997'de lköğretim Okulları Programı'na yabancı dil öğretimiprogramı yerleştirilmiştir. Bu yeni program, yabancı dil öğretiminin ilköğretimokullarının dördüncü sınıfından itibaren başlamasını önermektedir.Yapılan bu çalışmanın amacı ilköğretim okulları birinci kademedekingilizce dil eğitimindeki sorunları açığa çıkarmaktır. Çalışmadaki araştırmaörneklemi rastlantısal olarak seçilen ilköğretim okullarında söz konusu sınıföğrencilerine ngilizce dersi veren 261 tane öğretmendir. Bu öğretmenlere 45 sorulubir anket uygulanmıştır. Veriler analiz edilip sonuçlar tartışılarak bulgular ışığındailkokullardaki ngilizce dili öğretiminin geliştirilmesine neden olacak önerilerdebulunulmuştur.Anahtar kelimeler: ngilizce dil eğitimi, ilkokul düzeyi, yabancı dil, müfredatprogramı
dc.description.abstractsIt can be said that foreign language teaching/ learning has been failure inTurkey for many years although nearly everyone believes that speaking at least oneforeign language is essential today. Considering Turkey as a developing country inmany aspects; such as industry, trade, technology and tourism, the importance offoreign language teaching will increase. Although there have been many frequentchanges, the general idea about the issue has not changed.For the first time, in 1997, Foreign Language Teaching Program was theinserted in elementary school program. The purpose of this study is to reveal theproblems in ELT in the elementary schools. The research population of the study is261 teachers of English who are teaching 4th and 5th year students in elementaryschools which were chosen randomly. The teachers of English were administered aquestionnaire involving 45 questions. And finally an open-ended question isprovided to give the subjects chance to express their further opinions on the subject.Data were analysed, the results were discussed, and in the light of findingsrecommendations were made to cause betterment in English language teaching inelementary schools.Key words: ELT, elementary school level, foreign language, curriculumen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of ELT teachers perceptions of some problems concerning the implementation of English language teaching curricula in elementary schools
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin ilköğretim okullarında İngiliz dili eğitimi müfredat programı uygulamalarına yönelik bazı sorunları algılamalarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150201
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187330
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess