Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Mehmet Semih
dc.contributor.authorSamancioğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:01Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422756
dc.description.abstractiÖZETAB D L PASAPORTU ve ?EAQUALS? STANDARTLARIYLAUYUMLU YABANCI D L OLARAK NG L ZCE ÖĞRET M N NWEB ORTAMINDA YAPILAB L RL Ğ N N NCELENMES(Gaziantep Üniversitesi Örneği)SAMANCIOĞLU, MustafaYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. M. Semih SUMMAKTemmuz 2006, 90 sayfaUygulamalı bir araştırma niteliği taşıyan bu çalışmada Yabancı Dil Olarakngilizce Öğretiminin Web Tabanlı Uzaktan Eğitim modeline uygunluğununbelirlenmesi amaçlanmıştır. Literatür taraması sonucunda elde edilen bulgulardikkate alınarak örnek bir sanal ders tasarımının web ortamına aktarılması, asenkron(eşzamansız) erişimi ve yönetimi gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında, Webtabanlı eğitim (WTE) ortamı tasarım prensipleri dikkate alınıp, internet ve iletişimteknolojileri kullanılarak dil öğretimi amacıyla örnek bir online eğitim ortamıtasarlanmıştır. Prototip aşamasında olan online eğitim ortamı, öğrenme yolu(learningpath), online tartışma ve sohbet gurupları, online sınav sistemi, online duyuru sistemigibi bir çok web uygulamasını içermektedir. Ayrıca Avrupa Dil Gelişim Dosyası(European Language Portfolio-ELP) ve Avrupa Dil Pasaportu kavramlarınınkapsamı ve Türkiye için önemi incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, Yabancı dil eğitimi, Web tabanlı eğitim,Avrupa dil gelişim dosyası, AB dil pasaportu.
dc.description.abstractiiABSTRACTAN ANALYSIS OF THE FEASIBILITY OF EU-LANGUAGEPORTFOLIO AND ?EAQUALS? STANDARTS COMPATIBLE WEBBASED EFL TEACHING PROGRAM DESIGN(A Case Study at Gaziantep University)SAMANCIOĞLU, MustafaMaster Thesis, Department of Educational SciencesSupervisor: Assoc.Prof.Dr. M. Semih SUMMAKJuly 2006, 90 pagesThe study in hand, aimed at designing a sample virtual course as a part ofweb-based, EU standarts compatible, English language teaching program and thefeasibility of such a distance teaching option within Gaziantep University?sinfrastructure.Beyond the literature survey, which mainly deals with a thoroughexamination of the distance education models in general and foreign languageteaching, the actual design of the web-based lesson constituted the heart of the study.In the virtual lesson design phase, ?asynchronized? model was preferred and theapplication of all the components such as access to a virtual text, forum, speededmessage delivery and exchange, bulletin board, on line examination and evaluationchannels have been made available to the end users. In addition European LanguagePortfolio and European Language Passport concepts and their importance for Turkeywere examined in a developmental perspective.The study, on the other hand, revealed that the firmly establishedinfratructure and human resources of the Gaziantep University would serve as a solidground for the delivery of high-tech (web-based) foreign language teaching programson the Internet.Key Words: Web-Based Education, EFL teaching, European Language Portfolioen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAvrupa Birliği dil pasaportu ve `eaquals` standartlarıyla uyumlu yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin web ortamında yapılabilirliğinin incelenmesi (Gaziantep Üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeAn analysis of the feasibility of EU-language portfolio and `eaquals` standarts compatible web based EFL teaching program design (A case study at Gaziantep University)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150251
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187742
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess