Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Mehmet Semih
dc.contributor.authorKaraalp Tutar, Ayşe Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:48Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2020-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422677
dc.description.abstractBu araştırma, 2005- 2006 öğretim yılı içerisinde, Gaziantep ili merkez ilçelerindenŞahinbey ve Şehitkamil'de görev yapmakta olan ilköğretim okulu müdürlerinin duygusalyeterlilikleri ile kurumlarındaki yönetsel beyin uyumluluk düzeyleri arasındaki ilişkininöğretmen algılarına dayalı olarak belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimselyöntem ve ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırma evrenini Gaziantep li,Şehitkamil ve Şahinbey merkez ilçelerinde bulunan 133 resmi ilköğretim okulunda görevyapan 5038 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma evreni tabakalı örnekleme tabi tutulmuş,Evren Şahinbey ve Şehitkamil ilçeleri olmak üzere iki alt tabakaya ayrılmıştır. Veri toplamaaracı bu ilçeler içinden yansız örneklem yolu ile seçilen 13 ilköğretim okulunda görev yapan335 öğretmene uygulanmıştır .Tez danışmanı tarafından geliştirilen, güvenirlik katsayısı(Alpha=0,98) olan ve daha önce benzer araştırmalarda da kullanılan `Yönetici DuygusalYeterlilik' ve araştırmacı ve tez danışmanı tarafından mevcut araştırma için geliştirilen,güvenirlik katsayısı (Alpha=0,97) olarak bulunan `Yönetsel Beyin Uyumluluk' Ölçekleriaracılığıyla veriler toplanmıştır.. Duygusal yeterlilik ve okullardaki yönetsel beyin uyumlulukarasındaki ilişkinin tespiti için korelasyon katsayısı hesaplanmış, betimsel değişkenlerinçözümlemesi için t testi ve tek yönlü varyans çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Elde edilenverilere göre araştırmaya katılan öğretmenler müdürlerinin duygusal yeterliliklerini vekurumlarındaki yönetsel beyin uyumluluk düzeylerini ``iyi düzeyde'' algılamaktadırlar.Öğretmen algılarına göre ÖO müdürlerinin duygusal yeterlilik düzeyleri ile kurumlarındakibeyin uyumluluk düzeyleri arasında çok yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki (r =0.90) bulunmuştur. lköğretim okulu yöneticilerinin kurumlarındaki yönetsel beyin uyumlulukdüzeylerini algılamada araştırmaya katılan öğretmenlerin algılarında cinsiyet, yaş, eğitimdurumları ve halen görev yapmakta oldukları okullardaki çalışma sürelerine bağlı olarakanlamlı farklılık görülmemiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetsel beyin uyumluluk, Duygusal zeka, Okul yönetimi
dc.description.abstractThis study was designed to examine the relationship between elementary schools?principals? emotional competence and their schools? organizational brain friendliness basedon teacher perceptions within the greater Gaziantep city area, during 2005-2006 academicyear.Sample of the study was withdrawn from 5058 teachers who work in 133 publicschools. Population is clustered to Şehitkamil and Şahinbey districts. The data were gatheredfrom randomly selected 13 schools. The data were Gathered 8 schools in Şahinbey and 5schools in Şehitkamil that make up 10% percent of the whole population school numbers ofŞahinbey and Şehitkamil. The data were gathered from 335 teachers of which are 13elementary schools. Mean, scores, independent sample t-tests, ANOVA, correlation andfrequency were the tools in the statistical analyses Raw data were collected by administering a29-item Emotional Competence Scale which was developed by advisor with a reliability of(Alpha=0,98) and 28-item Brain Friendliness Scale which was developed by advisor andresearcher solely for the study in hand.Findings of the study revealed that there was a statistically significiant positivecorrellation between the subjects? (principals?) emotional competence and their schools?organizational brain friendliness, furthermore schools? were found to be brain friendly in termof organizational climate, created by the principals.Also, there was no statistically significiant difference in subjects? mean scores (of theirperception of the their principals? schools? brain friendliness ) with respect to gender, age,seniority, educational background and the serving time together with principal, in thatparticular schools.Key words: Organizational, Brain friendliness, Emotional Competence, SchoolAdministration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin duygusal yeterlilikleri ile kurumlarındaki yönetsel beyin uyumluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Gaziantep ili örneği)
dc.title.alternativeAn analysis of the relationship between elementary schools principals' emotional competence and their schools' organizational brain friendliness according to teachers' perceptions (A Case Study In Greater)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-14
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid157657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190982
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess