Show simple item record

dc.contributor.advisorCelkan, Hikmet Yıldırım
dc.contributor.authorCamuzcu, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:47Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:47Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422668
dc.description.abstractÖZNORMAL (TAM GÜN) VE K L ÖĞRET M (YARIM GÜN) YAPANLKÖĞRET M OKULLARINDA B R NC KADEME ÖĞRENC LER N NGENEL BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI.(Gaziantep li Örneği)CAMUZCU, SevimYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr Hikmet Yıldırım CELKAN0cak 2007, 92 sayfaBu araştırma 2003-2004 öğretim yılı içerisinde, Gaziantep ili merkez ilçelerindekinormal ve ikili öğretim yapan ilköğretim okullarında birinci kademe öğrencileriningenel başarılarının karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Veriler, Milli EğitimMüdürlüğünün yapmış olduğu BDS ve öğretmenlerin vermiş oldukları ders başarıortalamaları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini resmi ilköğretimokullarındaki 800 tane 4. ve 5. sınıf öğrenci oluşturmaktadır. Normal öğretim yapanokullarda ki 4. ve 5. sınıf öğrencileri Milli Eğitim Müdürlünün yapmış olduğusınavda, ikili öğretim yapan okullardaki 4. ve 5. sınıf öğrencilerine göre daha başarılıbulunmuştur. 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin yılsonu ders başarı ortalamaları öğretimtürüne göre farklılık göstermemektedir. Normal öğretim yapan ilköğretimokullarındaki 4. ve 5. sınıf öğrencileri Türkçe ve Matematik derslerinde ikili öğretimyapan okullardaki öğrencilere göre daha başarılıdır. Öğrencilerin Fen Bilgisi veSosyal Bilgiler derslerindeki başarıları ise öğretim türüne göre anlamlı bir farklılıkgöstermemektedir. Ayrıca yapılan pearson korelasyonu sonucunda Milli EğitimMüdürlüğünün yapmış olduğu BDS ile yıl sonu ders başarı ortalamaları arasındapozitif anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Tam gün öğretim, Yarım gün öğretim, Akademik başarı
dc.description.abstractABSTRACTA COMPARISION of PUBLIC PRIMARY SCHOOL STUDENTS?ACADEMIC SUCCESS WITH RESPECT TO FULL-DAY OR HALF- DAYSCHOOL ATTENDANCE(A case study in Gaziantep Province)CAMUZCU, SevimM.A Thesis, Educatinal SciencesSupervisor:Prof.Dr Hikmet Yıldırım CELKANJanuary 2007, 92 pagesThis study was contucted for the comparion of public primary schoolstudents? academic success with respect to their school attendance, as full-day orhalf-day. Data were gathered from the subjects? academic success grades and theirachievement on the Central Evaluation Examinations prepared and administered bythe Provincial Directorate of National Education. The sample of the study was 8004th and 5th grade students attending public primary schools in Greater GaziantepArea during the academic year 2005-2006. Statistical analyses executed through t-tests, revealed that students in the 4th and 5th classes from full-day attendance groupare more successful than the students in 4th and 5th grades from half-day attendancegroup. No satistically significant difference, in terms of overall academic success,were observed based on the type of attendance. Students in 4th and 5th grades fromfull-day attendance are more successful in Turkish and Mathematics than those offrom half-day attendance. No satistically significant difference was observed,between the school (academic) success of the two groups with respect to the type ofattendance. However, statistically significant positive correlation was found betweenthe subjects? school success and their Central Evaluation Examination grades.Key Words: Full-day attendance, Half-day attendance, academic success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNormal (tam gün) ve ikili öğretim (yarım gün) yapan ilköğretim okullarında birinci kademe öğrencilerinin başarılarının karşılaştırılması(Gaziantep ili örneği)
dc.title.alternativeA comparision of public primary school students` academic success with respect to full-day or half- day school attendance (a case study in Gaziantep province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid157659
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190984
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess