Ortaöğretim okul müdürlerinin yetki ve sorumluluklarını kullanma derecelerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Gedikoğlu, Tokay | |
dc.contributor.author | Keser, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:16:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:16:45Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422657 | |
dc.description.abstract | ÖZETORTAÖĞRETİM OKUL MÜDÜRLERİNİNYETKİ VE SORUMLUKLULARINIKULLANMA DERECELERİNİN BELİRLENMESİKESER, ZehraYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr. Tokay GEDİKOĞLUOcak 2007, 137 sayfaBu araştırma ortaöğretim okullarında görevli okul müdürlerinin kendilerine verilenyetki ve sorumlulukları kullanma derecelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili merkezilçeleri olan Şahinbey ve Şehitkamil'de bulunan tüm resmi ortaöğretim okulundagörev yapan okul müdürleri oluşturmaktadır. Veriler, Milli Eğitim Bakanlığıortaöğretim kurumu müdürlerinin 15'i okul gelişimi, 11'i personel işleri, 11'i eğitimöğretim işleri, 9'u bürokratik işler ve 4'ü çevre ile ilgili işlerinden oluşan toplam 50maddelik, 5 dereceli Likert tipi ?Ortaöğretim Okul Müdürlerinin Yetki veSorumluluklarını Kullanma Derecelerinin Belirlenmesi Ölçeği? evrenin tamamınauygulanarak elde edilmiştir. Yapılan istatistiksel işlemler sonucunda okulmüdürlerinin kendilerine verilen yetkileri kullanarak sorumluluklarını yerinegetirebildikleri ortaya çıkmıştır. Okul müdürlerinin mezun oldukları eğitim kurumu,görev yaptıkları okul türü ve okullarının bulunduğu sosyoekonomik çevredeğişkenleri açısından yetki ve sorumluluklarını kullanma derecelerine ilişkin algılarıarasında istatistiksel bakımdan anlamlı farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Bunagöre:1. Eğitim fakültelerinden mezun okul müdürlerinin, eğitim enstitülerindenmezun olan okul müdürlerine göre;2. Ticaret-meslek, imam-hatip, Anadolu ve fen liselerinde görev yapanokul müdürleri genel liselerde görev yapan okul müdürlerine göre;3. Üst düzey sosyoekonomik çevredeki okullarda görev yapan okulmüdürlerinin, alt düzey sosyoekonomik çevredeki okullarda görev yapan okulmüdürlerine göre yetki ve sorumluluklarını kullanma derecelerinin daha yüksekolduğu görülmüştür. Okul müdürlerinin cinsiyetleri, yaşları, mesleki ve idari kıdemdeğişkenlerine göre yetki ve sorumluluklarını kullanma derecelerine ilişkin algılarıarasında istatistiksel bakımdan anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim okul müdürü, Yetki, Sorumluluk. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTDETERMINING THE EXTEND TO WHICHHIGH SCHOOL PRINCIPALSEXERCISE THEIR AUTHORITY AND RESPONSIBILTYKESER, ZehraM. A. Thesis, Department of Educational SciencesSupervisor: Prof. Dr. Tokay GEDİKOĞLUJanuary 2007, 137 pagesThe aim of this study was to analyze the extent to which high school principalsexercise their authority and responsibility. All high school principals in Şahinbey andŞehitkamil districts of Gaziantep participated in the study. The study was conductedduring the academic year of 2005-2006. In order to find out the degree to which highschool principals exercise their authority and responsibility, a questionnaire wasdeveloped. A five-point Likert scale was used in the questionnaire and it contained50 items: 15 items were about school administration, 11 about staff service, 11 aboutquality improvement in education, 9 about bureaucratic procedure, and 4 about socialwork. Statistical analyses of the data showed that school principals exercised aconsiderable amount of authority and responsibility. Statistically significantdifferences were found among the school principals according to the school thegraduated from, type of school they worked in and socio-economic status of areawhere the school is located. The results indicated that: (1) School principals whograduated from Education Faculties exercised more authority and responsibilitycompared to principals who graduated from Education Institutes; (2) Principals ofAnatolian, science, religion, trade and commerce, high schools exercised moreauthority and responsibility compared to principals of ordinary high schools; and (3)School principals of high schools located in higher socio-economic areas exercisedmore authority and responsibility than school principals of high schools located inlower socio-economic areas. It was also found that there were no significantdifferences among the high school principals regarding gender, age, and length ofservice.Key words: High school principal, Authority, Responsibility. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim okul müdürlerinin yetki ve sorumluluklarını kullanma derecelerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the extend to which high school principals exercise their authority and responsibilty | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 157666 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190989 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |