Show simple item record

dc.contributor.advisorPekmezci, Turan
dc.contributor.authorÖzakça, Vuslat Serra
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422627
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, TKY ve ödül programları, kalite güvence sistemi,akreditasyon, denetleme ve kıyaslama kalite geliştirme yöntemleri gibi eğitimkurumlarında uygulanan kalite yönetim sistemleri irdelenmiştir. Bu metotlarınavantajları, dezavantajları, süreçleri, ölçme ve değerlendirme kriterleri, standartları,uygulama maliyetleri, tanınırlıkları, ödül ve belgelendirme sistemleri incelenmiştir.Kalite geliştirme sistemlerinin eğitim kurumları için önemi vurgulanarak, İktisadi veİdari Bilimler Fakültesi ve programları için en uygun kalite geliştirme sistemleritartışılmıştır. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin kalite geliştirme çalışmalarındakullanabileceği kapsamlı bir özdeğerlendirme modeli hazırlanmıştır. Buözdeğerlendirme modelinde, akreditasyon ve dış değerlendirme kuruluşlarının genelstandart ve kriterleri dikkate alınmıştır. Bu model, programa, fakülteye veüniversiteye ait formların toplandığı üç bölümden oluşmuştur.
dc.description.abstractIn this thesis, quality management systems such as total quality management,award programs, quality assurance systems, evaluation, accreditation, benchmarkingand auditing which are implemented at educational institutions are discussed.Advantages, disadvantages, procedures, measurements and evaluation criteria,standards, application costs, recognition, award and certification of these systems areexamined. Importance of total quality management for educational institutions isemphasized. Most suitable quality system for Faculties of Economics andAdministrative Sciences is discussed. A comprehensive self evaluation guidelinewhich can be used for quality improvement practice is prepared for the Faculty ofEconomics and Administrative Sciences. In this self evaluation guideline, generalstandards and criteria of accreditation and evaluation of institutions are taken intoconsideration. This guideline consists of three sections which belong to program,faculty and university respectively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYükseköğretimde kalite geliştirme: İktisadi ve idari bilimler fakülteleri için bir özdeğerlendirme model önerisi
dc.title.alternativeQuality development in higher education: A self evaluation model proposal for the faculty of economics and administrative sciences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9003566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210991
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess