Yükseköğretimde kalite geliştirme: İktisadi ve idari bilimler fakülteleri için bir özdeğerlendirme model önerisi
dc.contributor.advisor | Pekmezci, Turan | |
dc.contributor.author | Özakça, Vuslat Serra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:16:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:16:40Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422627 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, TKY ve ödül programları, kalite güvence sistemi,akreditasyon, denetleme ve kıyaslama kalite geliştirme yöntemleri gibi eğitimkurumlarında uygulanan kalite yönetim sistemleri irdelenmiştir. Bu metotlarınavantajları, dezavantajları, süreçleri, ölçme ve değerlendirme kriterleri, standartları,uygulama maliyetleri, tanınırlıkları, ödül ve belgelendirme sistemleri incelenmiştir.Kalite geliştirme sistemlerinin eğitim kurumları için önemi vurgulanarak, İktisadi veİdari Bilimler Fakültesi ve programları için en uygun kalite geliştirme sistemleritartışılmıştır. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin kalite geliştirme çalışmalarındakullanabileceği kapsamlı bir özdeğerlendirme modeli hazırlanmıştır. Buözdeğerlendirme modelinde, akreditasyon ve dış değerlendirme kuruluşlarının genelstandart ve kriterleri dikkate alınmıştır. Bu model, programa, fakülteye veüniversiteye ait formların toplandığı üç bölümden oluşmuştur. | |
dc.description.abstract | In this thesis, quality management systems such as total quality management,award programs, quality assurance systems, evaluation, accreditation, benchmarkingand auditing which are implemented at educational institutions are discussed.Advantages, disadvantages, procedures, measurements and evaluation criteria,standards, application costs, recognition, award and certification of these systems areexamined. Importance of total quality management for educational institutions isemphasized. Most suitable quality system for Faculties of Economics andAdministrative Sciences is discussed. A comprehensive self evaluation guidelinewhich can be used for quality improvement practice is prepared for the Faculty ofEconomics and Administrative Sciences. In this self evaluation guideline, generalstandards and criteria of accreditation and evaluation of institutions are taken intoconsideration. This guideline consists of three sections which belong to program,faculty and university respectively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde kalite geliştirme: İktisadi ve idari bilimler fakülteleri için bir özdeğerlendirme model önerisi | |
dc.title.alternative | Quality development in higher education: A self evaluation model proposal for the faculty of economics and administrative sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9003566 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210991 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |