The sources and relations of foreign language listening anxiety with respect to text type and learner variables: A case study at Gaziantep University
dc.contributor.advisor | Uçkun, Berrin | |
dc.contributor.author | Kiliç, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:16:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:16:28Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422561 | |
dc.description.abstract | Bu tezin temel amacı farklı dinleme metni türlerinin İngilizce öğrenenlerin Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı üzerine etkilerini araştırmaktır.Örneklem Gaziantep Üniversitesi ? Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki 157 Türk İngilizce öğrencisinden oluşturuldu. Katılımcıların sınıf ve dinleme kaygısı düzeylerini belirlemek için, kendilerine Yabancı Dilde Sınıf Kaygısı Ölçeği ve Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı Ölçeği verildi. Örneklemin demografik özelliklerini belirlemek için öğrencilere geçmişleriyle ilgili bir anket uygulandı. Üç farklı yabancı dil seviyesindeki üç farklı dinleme metni türü (dialog, konferans ve radyo konuşma programı) sınıflara dinletildi ve her seferinde kaygı düzeyleri bir kaygı-metre kullanılarak ölçüldü. Aynı zamanda Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı'nın kaynakları da öğrencilerin daha önceden belirlenmiş kaynaklara verdiği yanıtlar kullanılarak incelendi.Betimleyici bir faktör analizinin sonucu olarak, Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı'nın sekiz adet alt bileşeninin olduğu tespit edildi. Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı ve Yabancı Dilde Sınıf Kaygısı'nın dinleme ve genel İngilizce yeterliğine etkisi açısından, istatistiksel olarak anlamlı negatif korrelasyonlar elde edildi. Aynı zamanda Yabancı Dilde Sınıf Kaygısı'nın İngilizce öğrenme süresiyle anlamlı bir ilişkisinin olduğu ancak yaş, cinsiyet ve daha önce okunan okulla anlamlı bir ilişkisinin olmadığı belirlendi. Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı açısından dört faktörün hiçbirisi ayırt edici değildi. Mevcut çalışma aynı zamanda dinleme metni türünün Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı üzerinde ayırt edici bir faktör olduğunu ortaya çıkardı. Son olarak, Kim'in (2000) dinleme kaygısı kaynaklarından üçünün İngilizce öğrenenler tarafından tecrübe edilen dinleme kaygısını diğer onbir kaynaktan daha fazla etkilediği bulundu.Anahtar kelimeler: Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı, Yabancı Dilde Sınıf Kaygısı, Dinleme Metni Türü, Duygusal Alan | |
dc.description.abstract | The primary concern of this thesis was to explore the effects of different listening text types on EFL learners? Foreign Language Listening Anxiety levels.The sample consisted of 157 Turkish EFL students at Gaziantep University ? School of Foreign Languages. The participants were administered the Foreign Language Classroom Anxiety Scale and the Foreign Language Listening Anxiety Scale in order to find out their classroom and listening anxiety levels. A background questionnaire was administered to determine the demographic qualities of the sample. Three types of listening texts (i.e. dialogue, lecture, and radio talk show) of three proficiency levels were administered to the participants and the anxiety levels were measured each time using an anxometer. The sources of Foreign Language Listening Anxiety were also analyzed based on students? responses to pre-identified sources.As a result of an exploratory factor analysis, it was found that there were eight subcomponents of Foreign Language Listening Anxiety. Statistically significant negative correlations were obtained regarding the effects of Foreign Language Listening Anxiety and Foreign Language Classroom Anxiety on subjects? listening performance and general English proficiency. It was also discovered that Foreign Language Classroom Anxiety was significantly related to subjects? exposure to English in the school medium but not significantly related to age, gender, or schooling background of participants. In terms of Foreign Language Listening Anxiety, none of the four factors was distinctive. The current study also demonstrated that listening text type was a distinctive factor for Foreign Language Listening Anxiety. Finally, three of Kim?s (2000) sources of listening anxiety were found to influence the levels of listening anxiety experienced by subjects more than the other eleven sources.Key words: Foreign Language Listening Anxiety, Foreign Language Classroom Anxiety, Listening Text Type, Affective Domain | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The sources and relations of foreign language listening anxiety with respect to text type and learner variables: A case study at Gaziantep University | |
dc.title.alternative | Yabanci dilde dinleme kaygısı'nın metin türü ve öğrenen değişkenleri ile bağlantılı olarak kaynak ve ilişkileri: Gaziantep Üniversitesi'nde bir örnek-olay incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9014940 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226716 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |