Show simple item record

dc.contributor.advisorTılfarlıoğlu, Fatma Filiz
dc.contributor.authorUlusoy, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:09Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:09Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422458
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf içi yönetiminde ilköğretim ve lise İngilizce öğretmenlerinin iletişim bağlamında öz yeterliliği arasında bir fark olup olmadığını belirlemek, öğretmenlerin istenmeyen davranışlar hakkındaki algılamalarını araştırmak, istenmeyen davranışların nedenlerini belirlemek ve öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla başa çıkma yollarını incelemektir. Çalışma, 2007-2008 güz döneminde Kahramanmaraş merkezdeki farklı ilköğretim ve liselerde çalışan toplam 120 İngilizce öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler hem niteliksel hem de niceliksel metodlar kullanılarak toplanmıştır. Bulgular 2 ayrı anket ve görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Öğretmenlere uygulanan anketler aracılığıyla, öğretmenlerin sınıf içi yönetimindeki öz yeterlilikleri ölçülmüştür. Rastgele seçilmiş 4 katılımcıyla yapılan görüşme ve sınıf yönetimi anketi öğretmenlerin sınıf yönetimiyle ilgili duyguları, deneyimleri ve uygulamaları konusunda daha derin bilgi edinilmesini sağlamıştır.Veriler sınıf içi yönetiminde ilköğretim ve lise İngilizce öğretmenleri arasında iletişim bağlamında özyetrlilik anlamında bir farklılık olmadığını ve İngilizce öğretmenlerinin istenmeyen davranışlar ve nedenleri algılamaları gibi bazı konularda temel benzerlikler ve çok az farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine secondary and high school English language teachers? self-efficacy for classroom management in English as a foreign language communication, to investigate teachers? opinions about misbehaviour, to find the causes of misbehaviour and to examine the teachers? handling ways of misbehaviour in classroom management.The present study was conducted at the end of the autumn semester of 2007-2008 academic year in Kahramanmaraş. 120 English language teachers working in different secondary and high schools participated in the study. The data was analysed using both qualitative and quantitative in design. The findings were collected through two questionnaires and an interview. The relationship between English language teachers? self-efficacy for classroom management was measured through the questionnaires administered tp teachers. Interview and classroom management questionnaire were carried out with 4 participants chosen provided insight into teachers? feelings, experiences and practices concerning classroom management.The data revealed that there was no significant difference between secondary and high school English language teachers? self-efficacy for classroom management in EFL communication and the perceptions of English language teachers? misbehaviour and its causes shared similarities and slight differences.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTeachers` self-efficacy and classroom management skills in EFL classrooms
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin sınıf içi yönetim yetenekleri ve öz yeterliliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid332083
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239289
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess