The organization of 8th grade learners` beliefs related to learning English as a foreign language
dc.contributor.advisor | Uçkun, Berrin | |
dc.contributor.author | Akçakaya, Nagihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:16:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:16:06Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422443 | |
dc.description.abstract | Bu tezin temel amacı Türkiye'deki sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmeye ilişkin inançlarının yapılanması ve bu oluşumda cinsiyet ve okul türü (özel veya devlet) gibi bağımsız değişkenlerin etkisini araştırmaktır. Araştırmacı tarafından yeni geliştirilmiş olan Dil Öğrenme İnançları Ölçeği 738 öğrenciye uygulandı. Betimleyici bir faktör analizi sonucu olarak, katılımcıların dil öğrenme inançlarının temelini oluşturan sekiz faktör tespit edildi. Bu faktörlerden altısı cinsiyet ve okul statüsü tarafından açıklandı. Cinsiyetin, Dil Öğrenme İnançları Ölçeği'nden elde edilen üç faktörün anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edildi: ?öz yeterlilik ve güven?, kişiliği tehdit? ve ?öğrenmede hata düzeltme ve yaş faktörü?. Başka bir deyişle, bulgular kız öğrencilerin erkeklere oranla kendilerine daha fazla güvenlerinin olduğunu, fakat dili konuşmada çekingen olduklarını, ve kız öğrencilerin dil öğrenmede yaş faktörünün önemiyle hata düzeltmenin gerekliliğine daha çok inandıklarını göstermektedir. Öte yandan, okul türü öğrencilerin ülkelerinde İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenilmesinin önemi ve konumuna ilişkin inançlarını belirlemektedir. Sonuçlar, özel okullardaki öğrencilerin devlet okullarındaki öğrencilere oranla öğrenme bağlamının dil öğrenmedeki önemine inanmaya daha yatkın olduklarını göstermiştir. Bulgularımızın üçüncü başlığı altında hem cinsiyetin hem de okul statüsünün öğrencilerin yabancı dil öğrenme ile ilgili iletişim stratejilerini, ve sözlü iletişim ile ilgili görüşlerini etkilediği görülmüştür. Sonuçları özetleyecek olursak, cinsiyet ve okul türü gibi değişkenler öğrencilerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmeyle ilgili inançlarının önemli yordayıcılarıdır. | |
dc.description.abstract | The primary concern of this study was to investigate the organization of 8th grade Turkish learners? beliefs about learning English as a foreign language (EFL) in Turkey with gender and school status (private vs. public) as determining variables. The Language Learning Beliefs Scale (LLBS), newly developed by the researcher, was administered to 738 students. As a result of an exploratory factor analysis, eight factors were identified as the underlying constructs of subjects? language learning beliefs. Among these factors, six were explained by gender and school status. The three LLBS factors were found to be significantly predicted by only gender; ?self-efficacy and confidence?, ?threat to personality?, and ?error correction and age factor?. More specifically, our results indicated that, female learners appear to have more self-confidence and yet feel more timid in speaking the language, and are more likely than males to believe in the importance of age factor and the necessity of error correction in language learning. School status, on the other hand, determines learners? beliefs related to the importance and status of learning English as a foreign language in their country. The results revealed that the students of private schools are more likely than the students of state schools to believe in the importance of the learning context in language learning. As the third category of our findings, both gender and school status affect learners? beliefs regarding foreign language learning and communication strategies, and oral communication. Overall, our findings suggest that such variables as gender and school status are significant predictors of learners? beliefs about learning English as a foreign language. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The organization of 8th grade learners` beliefs related to learning English as a foreign language | |
dc.title.alternative | Sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmeye ilişkin inançlarının yapılanması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 342207 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239434 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Eğitimi Bilim Dalı |