Show simple item record

dc.contributor.advisorVarol, Asaf
dc.contributor.authorIşiksoluğu, M.Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:03Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422429
dc.description.abstractYakıt düzenleyici cihazın yanmayı iyileştirerek egzoz emisyonlarını ve yakıt tüketimini azalttığı, motor gücünü artırdığı öne sürülmektedir. Bu çalışmada, yakıt düzenleyici cihazın benzin motorlarında CO ve HC, yakıt tüketimi ve motor gücü üzerine etkisi araştırıldı. Ölçümler cihazsız ve cihazlı olarak aynı koşullarda yapılarak sonuçlar karşılaştırıldı. Çalışmada 1991 model iki otomobil kullanıldı. CO ve HC emisyonları, cihazsız ve cihazlı olarak 11 değişik motor devrinde, hava-yakıt oranı, karter yağ sıcaklığı kontrol altında tutularak ölçüldü. Yakıt tüketimi ölçümleri 8 değişik hızda ve uygun sürüş koşullarında yapıldı. Motor gücü, 5 değişik viteste ve uygun hızlarda şasi dinamometresinde belirlendi. Bulgular tablo ve grafiklerle gösterildi. Cihazsız-cihazlı cihazlı ölçüm ortalamaları arasında istatistiksel yönden önemli fark olup olmadığı `t` testi ile değerlendirildi. Cihazsız-cihazlı ölçüm değerleri arasındaki korelasyon katsayısı (r) hesaplandı. Değişkenlere göre cihazsız-cihazlı ölçüm ortalamaları arasındaki farklar istatistiksel yönden önemsiz bulundu (p>0,05). Her değişkene göre ölçüm değerleri arasında güçlü pozitif ve istatistiksel yönden önemli korelasyon gözlendi (r=0,88, r-0,99, p<0,Ol). Bulgulardan, yakıt düzenleyici cihazın CO, HC emisyonlarını ve yakıt tüketimini azaltmadığı, motor gücünü de artırmadığı sonucuna varıldı. ANAHTAR KELİMELER : Egzoz emisyonu, hava kirliliği, elektromanyetik etki, yakıt düzenleyici cihaz, emisyon kontrolü, hava-yakıt oranı, yakıt ekonomisi, motor gücü.
dc.description.abstractIt has been suggested that the fuel conditioning device reduces both exhaust emissions and fuel consumption, and increases engine power via electromagnetic field by improving fuel combustion. In this study, the effects of the device on CO, HC, fuel consumption, and engine power were examined in spark ignition engines. The measurement were made with and without the device under the same conditions. The results of the measurements with and without the device were compared. The experiments were performed in two passenger cars, model 1991. CO and HC emissions were measured with and without the device at // different engine speeds by the adjustment of air/fuel ratio and the temperatures of engine oil Measurement of fuel consumption was made at 8 different speed levels in proper driving conditions. Engine power was measured by chaste dynomometer at different gears speeds. The results were presented by the tables and figures. According to the variables, the mean values of the measurements with and without the device were compared using T test The differences for all variables were not statistically significant (p> 0.05). Between the readings with and without the device for all variables, strong positive and statistically significant corelations were observed <r=Q.88 to r=0.99, p<O.OU From the findings of this study, it is concluded that the device does not decrease CO and HC in the exhaust gas, and fuel consumpsion, and it does not increase the engine power. KEY words Exhaust emission, air pollution, electromagnetic field, emission control.fuel conditioning device, air-fuel ratio, fuel economy, engine power.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBenzin motorlarında yakıt düzenleyici cihazın egzoz emisyonu ve yakıt tüketimine etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of fuel conditioning device on exhaust emissions and fuel consumption in ignition engines
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmExhaust gases
dc.subject.ytmGasoline engines
dc.subject.ytmFuel consumption
dc.identifier.yokid29141
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid29141
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess