Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Ayşe Elçin
dc.contributor.authorTuran, Esen
dc.date.accessioned2020-12-29T13:15:59Z
dc.date.available2020-12-29T13:15:59Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422403
dc.description.abstractBu araştırma 2008?2009 öğretim yılı içerisinde, Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesine bağlı Özel Sanko Okulları'nda görev yapan iki Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni ve bu öğretmenlerin ders verdiği 30 adet 10. sınıf Türkçe-Matematik ve Matematik-Fen öğrencileri ile gerçekleşmiştir. Araştırma, bu öğretmenlerin derste kullandıkları öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin sahip olduğu öğrenme stilleriyle uygunluğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada Özel Sanko Okulları, diğer okullardan daha önce çoklu zeka uygulamaları yapmış olduğu için evren olarak inceleme altına alınmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırma ağırlıklı olarak nitel bir çalışmadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin ve öğretmenlerin öğrenme stilleri Kolb (1984) tarafından geliştirilen öğrenme stilleri envanteri ile belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin derste öğrenme stillerini dikkate alıp almadığını belirlemek amacıyla anket, gözlem ve görüşme tekniklerinden yararlanılmıştır. Toplanan verilerin işlenmesi sonucunda öğrencilerin öğrenme stilleri arasında, öğrenim görülen alan (Türkçe-Matematik ve Matematik-Fen) açısından yüzdelikler arasında bir farklılık bulunmadığı ancak cinsiyet açısından farklılıkların olduğu belirlenmiş ve öğretmenlerin derste öğrencilerin öğrenme stillerini dikkate almadığı gözlenmiştir. Bu araştırma Türkiye'de öğrenme stillerinin öğrenme-öğretme sürecinde uygulanılıp uygulanmadığını inceleyen, bu yaş grubu (10. sınıf) öğrencilerle, bir özel okulda yapılan ilk nitel araştırma olması sebebiyle önemlidir. Öğrenme stili-öğretim yöntemleri uygunluğu ile gerçekleşen bir öğretim sürecinin daha etkili olabileceği ve öğrenci başarısına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Öğrenme stili, Öğretim yöntemleri, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
dc.description.abstractThis study was carried out with thirty 10th grade students in two different fields of study (Turkish-Mathematics Classes and Mathematics-Science Classes) and two teachers of Turkish Language and Literature in Private Sanko Schools in Şehitkamil, Gaziantep during the academic year 2008-2009. The purpose of the study is to determine the conformity of the teaching methods used by these two teachers with the different learning styles of their students. The private Sanko Schools was selected as the whole population of the study because these schools are said to apply the Multiple Intelligences Theory in teaching-learning processes long before the other schools. The sample of the study was a typical case study which is one of the purposive sampling methods. The study is mostly a qualitative one. The learning styles of the students and the teachers in the study were determined with the use of Kolb?s Learning Style Inventory (LSI) designed by D. Kolb in 1984. In addition, the questionnaire, observation and interview techniques were also used in order to get more information from the participants. After analyzing the data, it was found that there is no difference among the students with different learning styles in terms of the field of study. However the students seem to differ in learning styles in terms of gender. It was also found that the teaching methods used by the teachers do not match the learning styles of the students. This study is significant because this is the first qualitative study in the field which investigates the 10 grade 16-year-old students studying in a private school. It is believed that the teaching would be more effective if the teaching methodology matches the students? learning styles, and such a process is believed to improved students? academic success.Key words: Learning style, Teaching method, Turkish Language and Literature Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title10. sınıf Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin derste kullandıkları öğretim yöntemlerinin öğrencilerin sahip olduğu öğrenme stilleriyle uygunluğunun incelenmesi (Gaziantep ili örneği)
dc.title.alternativeAn analysis of the conformity of the teaching methods used by high school teachers with different learning styles of 10th grade students (A case study in Gaziantep)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLearning
dc.identifier.yokid343290
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239422
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess