Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Mehmet
dc.contributor.authorÖzocakli, Demet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:15:51Z
dc.date.available2020-12-29T13:15:51Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422356
dc.description.abstractBu çalışmada; çevre duyarlılığı değişkeni ile satış performansı, maliyet, kalite, işletme imajı, toplumsal baskı, hammade-enerji-proses verimliliği ve ekolojik yapı değişkenleri arasındaki ilişkiler Gaziantep'teki 68 imalat işletmesinde anket tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen verilere göre çevre duyarlılığı değişkeni ile satış performansı, maliyet, kalite, işletme imajı, toplumsal baskı, enerji-hammadde-proses verimliliği ve ekolojik yapı değişkenleri arasında pozitif ilişki olduğu görüşü ortaya çıkmıştır. Yani çevre duyarlılığına sahip işletmelerde bu değişkenlerin pozitif olarak etkilendiği kanıtlanmıştır.Ayrıca bu çalışmada işletmelerde çevre duyarlılığının yerleşmesi için neler yapılması gerektiği ve işletmelerin ne ölçüde çevreye duyarlı olduğu tesbit edilmiştir. Elde edilen verilere göre araştırma kapsamındaki işletmelerin büyük çoğunluğun çevreye karşı duyarlı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, environmental awareness variable with between relationship of sales performance, cost, quality, business image, social pressures, raw-energy-proses efficiency and ecological processes of building variables in 68 manufacturing facility in Gaziantep were analyzed using survey technique.According to survey data obtained; environmental sensitivity with between variable sales performance, cost, quality, facility image, social pressures, energy-raw-proses efficiency and ecological building materials has emerged opinion that positive relationship. In enterprises with environmental sensitivity are proven the positive effects of these variables.This study of environmental awareness in enterprises to settle what should be done and also to what extent is sensitive to the environment of enterprises has been found. According to data obtained from the majority of businesses in the survey is seen to be sensitive to the environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEnvironmental Engineeringen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİmalat işletmelerinde çevre duyarlılığı
dc.title.alternativeEnvironmental consciousness of the manufacturing facility
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental policies
dc.subject.ytmEnvironmental organising
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.subject.ytmEnvironmental movements
dc.subject.ytmEnvironmental consciousness
dc.subject.ytmEnvironmental legislation
dc.subject.ytmProduction companies
dc.subject.ytmEnvironmental sensitivity
dc.subject.ytmProduction industry
dc.identifier.yokid355431
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249775
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess