Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Berrin
dc.contributor.authorBulut Yilmaz, Rabia
dc.date.accessioned2020-12-29T13:15:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:15:40Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422284
dc.description.abstractBu tezin temel amacı çocukların kelime ediniminde yaratıcı drama çalışmalarının etkilerini araştırmaktır. Bu çalışma Gaziantep'de 30 Ağustos İlköğretim Okulu'nda bulunan 78 yedinci sınıf öğrencisine uygulandı. Katılımcılar deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruptan oluşturuldu. 8 haftalık bir çalışma boyunca deney grubuna çeşitli yaratıcı drama aktiviteleri yaptırıldı. Çalışmanın sonunda her iki gruba da sontest olarak bir kelime başarı testinin yanında Gardner'ın Güdüleme-Tutum Ölçme Anketi uygulandı. Öğrencilerin yaratıcı drama dersleriyle ilgili öze dayalı ve derse dayalı duyguları her drama dersinin hemen sonrasında verilen bir değerlendirme çizelgesiyle ölçüldü.Nicelikli analizler sonucunda yaratıcı drama aktivitelerinin deney grubundaki çocukların kelime edinimini arttırmada anlamlı bir etkiye sahip olduğu görüldü. Öğrenciler yaratıcı drama derslerini eğlenceli ve eğitici buldukları için verdikleri cevaplar yaratıcı drama derslerini destekledi. Ayrıca, güdülenme faktörünün öğrencilerin kelime sınavı puanları üzerinde belirleyici bir etkisi olduğu ortaya çıktı. Sonuçlar, cinsiyetin ayırt edici bir rol oynadığını ifade ederek, kelime ölçümünde kızların erkeklere oranla daha yüksek bir başarı gösterdiğini ve deney grubundaki erkeklerin kontrol grubundaki erkeklere oranla daha büyük ölçüde kelime edinimi sağladığını ortaya koydu. Buna ek olarak, sonuçlar kelime sınavından yüksek puan alan deney grubu öğrencilerinin dönem sonunda aldıkları İngilizce ders notlarının da yüksek olduğunu tespit etti. Sözün kısası, bulgular öğrencilerin yeni kelimeleri yaratıcı drama aktiviteleri yoluyla öğrendiklerinde kelime edinme seviyelerinin daha üstün olduğunu belirledi. Bu çalışmanın sonuçlarına dayanarak, ilköğretim okullarında İngilizce derslerinin öğretilmesine ilişkin pedagojik içerimler ortaya konulmakta ve gelecekteki çalışmalar için öneriler verilmektedir.
dc.description.abstractThe primary concern of this study was to investigate the effects of creative drama activities on young learners? vocabulary acquisition. The current study was conducted on 78 seventh grade students at 30 Ağustos Primary School in Gaziantep. The participants consisted of two groups, treatment and control group. A variety of creative drama activities were administered to the treatment group for a duration of eight weeks. At the end of treatment period, both groups were administered a vocabulary achievement examination as a posttest as well as Gardner?s Attitude-Motivation Test Battery. Students? self-related and lesson-related feelings concerning creative drama classes were measured through an evaluation checklist immediately following each drama module.As a result of the quantitative analyses, it was found that creative drama activities had a significant effect on enhancing vocabulary acquisition of young learners in the treatment group. Students? responses to the checklists were supportive of creative drama lessons as the subjects found these lessons entertaining and educative. It was also discovered that students? motivation had a predictive effect on subjects? vocabulary examination scores. The results revealed that gender played a distinguishing role where females displayed higher success on the vocabulary measures than males while males in the treatment group made greater vocabulary gains compared to the males in the control group. Moreover, our results indicated that the treatment group students who achieved higher vocabulary scores also received higher grades from their English Course at the end of the term. In sum, our findings suggest that vocabulary attainment levels were superior when students are exposed to new vocabulary items by means of creative drama activities. The pedagogical implications of this study for primary school English classes are discussed and recommendations are made for further study in view of the findings.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into the effects of creative drama activities on young learners` vocabulary acquisition: A case study
dc.title.alternativeÇocukların kelime ediniminde yaratıcı drama çalışmalarının etkileri üzerine bir araştırma: Bir örnek-olay incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmDrama education
dc.subject.ytmDrama teaching
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmWords
dc.identifier.yokid369687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264813
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess