Show simple item record

dc.contributor.advisorTılfarlıoğlu, Fatma Filiz
dc.contributor.authorUğurluer Torun, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:15:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:15:38Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422276
dc.description.abstractKelime bilgisi dil öğrenme sürecini etkileyen en önemli etkenlerden biridir. Ancak, kelime öğrenmek, kelime öğrenme stratejilerinin eksikliğinden dolayı öğrenciler için sorun olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilere kelime öğrenme stratejilerini öğretmenin kelime gelişimine katkı sağlayıp sağlamadığını belirlemektir.Bu çalışma 2008-2009 öğretim yılının ilk döneminde Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü'nde yapılmıştır. Çalışmaya hazırlık sınıfı B kuru öğrencilerinden rastlantısal örneklemeyle seçilmiş yüz kişi katılmıştır. Deneysel çalışmaya başlamadan önce uygulamada kullanılacak anket ve yeterlik sınavıyla pilot uygulama yapılmış ve anketin güvenirliği .81, yeterlik sınavının güvenirliği ise .79 olarak hesaplanmıştır. Katılımcılara, deneysel süreç önce ve sonrasında olmak üzere anket ve yeterlik sınavı verilmiştir. Deneysel süreç sekiz hafta sürmüş olup haftada iki saatlik kelime öğrenme stratejilerini öğreten ve öğrencilerin bu stratejilerini kullanmalarını sağlayacak aktiviteler içeren derslerden oluşmaktadır. Ön ve son anketin sonuçları betimsel yöntemlerle yorumlanmış, yeterlik sınavından elde edilen veriler ise uygulama sonrasında deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla incelenmiştir.Verilerin analizi, öğrencilere kelime öğrenme stratejilerini öğretmenin öğrencilerin daha fazla kelime öğrenme stratejisi kullanmasına katkı sağladığını ve bunun da yeterlik seviyesini yükselttiğini ortaya koymuştur. Uygulama sonrasında deney grubunun kontrol grubuna oranla daha fazla kelime öğrenme stratejisi kullandığı ve uygulama öncesi kelime yeterlik seviyeleri arasında anlamlı bir fark yokken (p = .407), uygulamadan sonra yapılan yeterlik sınavı sonuçları karşılaştırıldığında, deney grubuyla kontrol grubu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p = .023).Anahtar Kelimeler: Sözcük öğrenme stratejileri, Strateji eğitimi
dc.description.abstractVocabulary knowledge is one of the most important factors that affect the language learning process. However, it is a problem for learners to learn vocabulary due to the lack of vocabulary learning strategies. The purpose of this study was to determine whether teaching learners vocabulary learning strategies explicitly helps them improve their vocabulary knowledge. The present study was carried out during the first term of the 2008-2009 academic year at University of Gaziantep, Higher School of Foreign Languages. One hundred Level B (pre-intermediate) preparatory class students, who were chosen randomly, participated in the study. First, a pilot study was conducted and reliability of the questionnaire was calculated as .81 while it was .79 for the proficiency test. The control and the experimental group were administered the pre-questionnaire and pre-proficiency test before the treatment started. The analysis of the data obtained from those suggested that two groups do not have a statistical difference in terms of vocabulary proficiency (p = .407) and percentage of using vocabulary learning strategies. The treatment took eight weeks during when the subjects in the experimental group had lessons two-hour a week about vocabulary learning strategies and had opportunity to use these strategies doing activities. The subjects were given the post-questionnaire and the post-proficiency test after the treatment. The results suggested that the groups had a statistical difference in terms of vocabulary proficiency (p = .023). The analysis of the data revealed that teaching vocabulary learning strategies explicitly helps learners adopt more strategies, which leads vocabulary development. The experimental group was observed to use more vocabulary learning strategies after the treatment and while there was no statistical difference between the control and the experimental groups in terms of proficiency before the treatment, the subjects in the experimental group improved their vocabulary knowledge much more than the control group.Key Words: Vocabulary learning strategies, Strategy instructionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of strategy training on learners` vocabulary development
dc.title.alternativeStrateji eğitiminin öğrencilerin kelime gelişimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStrategy development
dc.identifier.yokid373155
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286052
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess