Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye`nin okul denetimi sistemlerinin incelenmesi ve bir model önerisi
dc.contributor.advisor | Gedikoğlu, Tokay | |
dc.contributor.author | Tekin, Aykar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:15:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:15:35Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422251 | |
dc.description.abstract | Avrupa Birliğine üyelik süreci içinde olan Türkiye, birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da birliğe uyum çalışmalarını sürdürmektedir. Bu araştırmada, Avrupa Birliği ülkelerindeki ve Türkiye'deki eğitim denetimi sistemlerinin incelenmesi ve Türkiye için uygulanabilir bir model önerisinin oluşturulması amaçlanmıştır. Bu amaçla yirmi yedi Avrupa Birliği üyesi ülke arasından yedi tanesi rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Örnekleme dahil edilen ülkeler; Almanya, Avusturya, Danimarka, Hollanda, Finlandiya, İngiltere ve İspanya'dır. Bu ülkelerdeki eğitim denetimi sistemleri ve özellikle okullardaki denetim süreçleri incelendikten sonra karşılaştırmalar yapılmıştır. Araştırma nitel bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye'deki eksik uygulamalar tespit edilerek Türkiye için uygulanabilir bir model önerisi sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Turkey has been in the process of being a member of the European Union, as in many other areas, some integration studies have also been carried out in education. The goal of this study is to examine the educational supervision systems of European Union countries and Turkey and to suggest an applicable model for Turkey. For this purpose, among twenty seven European Union member countries, seven of them have been selected with random sampling method. These selected countries are; Germany, Austria, Denmark, Netherlands, Finland, England, and Spain. After studying in the educational supervision systems of these countries and especially supervision processes in schools, comparisons have been made. This is a qualitative research study. As data collection method document analysis method has been used. Descriptive analysis method has been applied to analyze the obtained data. As a result of this research some inadequate applications in Turkey have been identified and a model for Turkey has been suggested. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye`nin okul denetimi sistemlerinin incelenmesi ve bir model önerisi | |
dc.title.alternative | Studying the supervision systems of schools of the European Union countries with Turkey and a suggested model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Control systems | |
dc.identifier.yokid | 375224 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264806 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |