Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorTekin, Aykar
dc.date.accessioned2020-12-29T13:15:35Z
dc.date.available2020-12-29T13:15:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422251
dc.description.abstractAvrupa Birliğine üyelik süreci içinde olan Türkiye, birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da birliğe uyum çalışmalarını sürdürmektedir. Bu araştırmada, Avrupa Birliği ülkelerindeki ve Türkiye'deki eğitim denetimi sistemlerinin incelenmesi ve Türkiye için uygulanabilir bir model önerisinin oluşturulması amaçlanmıştır. Bu amaçla yirmi yedi Avrupa Birliği üyesi ülke arasından yedi tanesi rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Örnekleme dahil edilen ülkeler; Almanya, Avusturya, Danimarka, Hollanda, Finlandiya, İngiltere ve İspanya'dır. Bu ülkelerdeki eğitim denetimi sistemleri ve özellikle okullardaki denetim süreçleri incelendikten sonra karşılaştırmalar yapılmıştır. Araştırma nitel bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye'deki eksik uygulamalar tespit edilerek Türkiye için uygulanabilir bir model önerisi sunulmuştur.
dc.description.abstractTurkey has been in the process of being a member of the European Union, as in many other areas, some integration studies have also been carried out in education. The goal of this study is to examine the educational supervision systems of European Union countries and Turkey and to suggest an applicable model for Turkey. For this purpose, among twenty seven European Union member countries, seven of them have been selected with random sampling method. These selected countries are; Germany, Austria, Denmark, Netherlands, Finland, England, and Spain. After studying in the educational supervision systems of these countries and especially supervision processes in schools, comparisons have been made. This is a qualitative research study. As data collection method document analysis method has been used. Descriptive analysis method has been applied to analyze the obtained data. As a result of this research some inadequate applications in Turkey have been identified and a model for Turkey has been suggested.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAvrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye`nin okul denetimi sistemlerinin incelenmesi ve bir model önerisi
dc.title.alternativeStudying the supervision systems of schools of the European Union countries with Turkey and a suggested model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmControl systems
dc.identifier.yokid375224
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264806
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess