Show simple item record

dc.contributor.advisorSinanoğlu, Uğur
dc.contributor.authorKarabektaş, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:15:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:15:34Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-11-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422246
dc.description.abstractAnahtar Kelimeler: Doğalgaz, Egzoz Emisyonları, İçten Yanmalı Motor, Yakıt Tüketimi Özet: Petrol kökenli yakıtların, dünyadaki rezervlerinin azalması ve 1970'li yıllarda yaşanan petrol krizinden sonra, alternatif yakıtlarla ilgili çalışmalar hızlanmıştır. Şehirlerde yaşanan hava kirliliği de, alternatif yakıt arayışları için, başka bir önemli neden oluşturmaktadır. Doğalgaz; bulunabilirliği, hava kirliliğine neden olan egzoz emisyonlarının az olması, konvansiyonel yakıtlara oranla ekonomik olması gibi üstünlükleri sebebiyle, gelecekte içten yanmalı motorlarda, yaygın olarak kullanılacak bir alternatif yakıt olarak görülmektedir. Bu çalışmada; doğalgazın özellikleri incelenmiş, benzin ve diesel motorunda, doğalgaz kullanılması halinde, motor üzerinde yapılması gereken değişiklikler belirtilmiştir. Benzin ve diesel motoru ile doğalgaz motorunun egzoz emisyonları, yakıt ekonomisi karşılaştırılmıştır. Geliştirilen çift yakıtlı diesel motoru ve LNG kullanılan bir Otto motoru incelenerek, bu motorların test sonuçlan belirtilmiştir.
dc.description.abstractKeyivords: Natural gas, Exhaust Emissions, Internal Combustion Engines, Fuel Consumption Abstract: As petroleum reserves are being depleted continously, studies on alternative fuels have been acquired great importance, especially since the energy crisis experienced in 1970's. Another reason for the research on new energy sources is to prevent air pollution originating from classical fuels. Producing a lower amount of exhaust emissions causing air pollution, being available and low-in-cost, natural gas has been regarded as an alternative to the fuels used in internal combustion engines. In this study, features and properties of natural gas have been investigated, and changes to be conducted on the vehicle have been emphasized if natural gas is applied on gasoline and diesel engines. Natural gas engines are compared with gasoline and diesel engines in exhaust emissions and fuel economy. A dual fuel diesel engine and an Otto engine using LNG are studied, and test results are presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDoğalgaz ile çalışan içten yanmalı motorların enerji ekonomisi ve egzoz emisyonları yönünden incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-05
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEconomic analysis
dc.subject.ytmNatural gas
dc.subject.ytmInternal combustion engines
dc.subject.ytmExhaust emissions
dc.identifier.yokid56216
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid56216
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess