Mil konstrüksiyonlarında çentik etkisi ve önlenmesi için alınacak konstrüktif tedbirler (yorulma dizaynı
dc.contributor.advisor | Gürgül, İsmail | |
dc.contributor.author | Koca, Kayhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:15:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:15:25Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2020-11-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422194 | |
dc.description.abstract | MİLLERDE ÇENTİK ETKİSİ VE ÖNLENMESİ İÇİN ALINACAK KONSTÜKTİF TEDBİRLER(YORULMA DİZAYNI) KAYHAN KOCA Anahtar Kelimeler: Çentik Etkisi,Gerilim Yığılma Faktörü,Mil Dizaym,Yorulma Özet: Makina bileşenleri çeşitli yük durumlarına dayanmak üzere dizayn edilmek zorunadırlar.Bunlara birçok örnek verebiliriz.Mesela;yük altındaki taşıma elemanları,güç jeneratörleri,makina taktmları,motor parçalan v.s. 18. yy. başında çeliklerin imalinde görülen birçok problem araştırmacılar tarafından çözülmeye çalışıldı ve aynı problemler bu çelikler tarafından makina elemanlarına taşındı.Çelik problemlerinin araştırması devam ediyorken makina imalcilerini ilgilendirenbir konu Wöhler tarafından ele alındı.Bu olay kısaca yorulma olayı diye adlandıracağımız konu oldu.Bugün bile konular halen araştırılmakta ve bilim adamları bu konuda çalışmaktadır. BACH.Wöhler testinin sonuçlarını çelikler için müsaade edilebilir gerilimde üç kategoriye ayırdı.Statik,DalgaluTersine.Bu sınıflandırma bugün bile kullanılabilmektedir. Projemizde genel yorulma olayını ve yapılan deneyleri araştırarak mil konstrüksiyonlarmdaki çentik etkisinin yorulma olayına sebep olduğu bilindiği için millerin yorulmaya göre nasıl dizayn edileceği araştırıldı. Uygun malzeme seçimi,uygun kanal açılması ve yükleme durumları,kuvvetin cinsi tayin edildiği ve kesit tayini iyi yapıldığı zaman yorulma olayının önüne geçilebilir. | |
dc.description.abstract | FATİGUE DESING OF SHAFTS KAYHAN KOCA Keywords :Notch Effects, Stress Concentration Factor,Shaft Desing.fatıgue. The machine components have to withstandfrequent load variations. We can see many examples`the load on vehicles and transport equipment,power generatos and converts,machine tools etc. 4-ti At the begining of the 18 century many problem wich were seen producing the steels were tried to solve by researchers and problems of course were given the machine equipment with this steels.During researhing steel problems of the machine components. It was BACH on the evidence of wohlers test first divided the permissible stresses for steel 'into three categories. Static,Fluctuating,reversed This classification was in general use for long time and it's still applicable in cases when special accuracy is not requried. In our project we have researched fatigue problems of the shafts how to avoid and how to desing according to fatigue. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Mil konstrüksiyonlarında çentik etkisi ve önlenmesi için alınacak konstrüktif tedbirler (yorulma dizaynı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-17 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Shaft | |
dc.subject.ytm | Fatigue | |
dc.identifier.yokid | 57938 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 57938 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |