Show simple item record

dc.contributor.advisorBingölbali, Erhan
dc.contributor.authorBüyümez, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T13:15:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:15:01Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422049
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf içi normlar alanında hazırlanan bir mesleki gelişim programının, öğretmenlerin matematik dersi uygulamalarına olan etkisini incelemektir. Bu amaçla, sınıf içi normlar alanında verilen bir mesleki gelişim programına katılan 45 öğretmenden, 4'ünün sınıf içi uygulama verileri incelenmiştir. Veriler, 4 öğretmene ait mesleki gelişim programına katılmadan önce ve katıldıktan sonra çekilen videolardan elde edilmiştir. Videolar, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında alternatif çözüm üretme, gerekçe ve açıklama isteme, cevapların sorgulanması ve birbirini dinleme normlarını ne ölçüde yerleştirmeye çalıştığını belirlemeye yönelik geliştirilen `sınıf içi normlar analiz çerçevesi' ile değerlendirilmiştir. Ayrıca sınıflarda öğretmen-öğrenci diyalogları açısından ortaya çıkan farklılıkları belirlemek amacıyla diyalog haritaları oluşturulmuştur. Sonuçlar öğretmenlerin eğitimlerden sonra, öğrencileri daha çok alternatif çözüm üretmeye teşvik ettikleri ayrıca verilen cevapların yanında gerekçe/açıklama istediklerini ortaya koymuştur. Bununla birlikte eğitimlerden sonra öğretmenlerin çözümlerin diğer öğrenciler tarafından sorgulanmasına daha fazla yer verdikleri ve öğrencilerin birbirlerini dinlemelerini daha çok teşvik ettikleri görülmüştür. Ayrıca eğitimler öğretmen-öğrenci diyalogları açısından da önemli farklılıklara yol açmıştır. Mesleki gelişim programına katılmadan önce, soru-cevap etkinlikleri şeklinde gerçekleşen sınıf içi diyaloglar, eğitimlerden sonra, bir konu üzerinde tartışılan, ortaya konulan fikirlerin eleştirildiği ve sınıfta daha çok öğrenciyi aktif hale getiren diyaloglar haline dönüşmüştür. Sonuç olarak öğretmenlerin yeni ilköğretim programının hedeflerine uygun sınıf ortamları kurma çabası içerisinde oldukları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine the effect of a professional development program prepared in the field of classroom norms on teachers' mathematical practices. Forty five teachers took part in the professional development program and the mathematical practices of 4 teachers were analyzed for the research purpose. These four teachers? mathematics lessons were video-recorded before and after taking the training regarding classroom norms. The analysis was carried out on videos to find out the extent to which teachers value producing multiple solution methods, demand explanations and justifications, question the correctness of the answers and encourage listening to each other before and after the training. Further to this analysis, the teachers? lessons were analyzed in terms of the types of dialogs occurred between the teachers and the students and for that purpose the dialogue maps of each lesson was constructed. The findings showed that, after taking part in the program, the teachers began to encourage students to produce more alternative solution methods, demand more justifications and explanations, encourage more listening to each other and question the correctness of answers in a greater deal. The findings also showed that, after the training, teachers-students interactions changed dramatically in that teachers started to have much more interaction with (different) students whilst discussing an issue. With the training, students hence became more active and took part in more discussions. Consequently, it is determined that teachers started to create a classroom culture in line with the overarching goals of new elementary curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleSınıf içi normlar alanında hazırlanan bir mesleki gelişim programının öğretmenlerin matematik dersi uygulamalarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of a professional development program prepared in the field of classroom norms on teachers' mathematical practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmClassroom norms
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.identifier.yokid399846
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280380
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess