dc.contributor.advisor | Tılfarlıoğlu, Fatma Filiz | |
dc.contributor.author | Çiftçi, Fatma Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:14:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:14:57Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422025 | |
dc.description.abstract | İngilizce, Türkiye'de eğitim dünyasında saygın bir konuma sahip ve diğer yabancı diller içerisinde en önde gelen bir dildir. Buna rağmen, Türkiye'de İngilizce öğrenen birçok kişi İngilizcede istedikleri yeterlilik düzeyine ulaşamadığından yakınmaktadır. Bu durumun arkasında yatan neden olarak, sadece öğrenen özerkliği ve öz-yeterliliği arasındaki ilişkinin değil, aynı zamanda bu iki kavramla dil öğrenimi arasındaki ilişkinin göz ardı edilmesi gösterilebilir. İşte bu araştırma, Türkiye'de yabancı dil öğrenme ve öğretmeyle ilgili göz ardı edilen noktaları ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Çalışmanın amacı öğrenen öz-yeterliliğiyle öğrenen özerkliği arasındaki ilişki ve bu iki kavramla (öğrenen öz-yeterliliği ve özerkliği) akademik başarı arasındaki ilişkinin belirlenmesine yöneliktir. Bu çalışma, 2010-2011 eğitim yılında Gaziantep, Zirve, İnönü, Selçuk ve Karatay Üniversitelerinde uygulanmıştır. Bu çalışmada her bir üniversiteden (Gaziantep Üniversitesi, Zirve Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Karatay Üniversitesi) 50 hazırlık öğrencisi olmak üzere toplam 250 katılımcı bulunmaktadır (106 kız ve 114 erkek). Araştırmadaki veriler iki anket yoluyla toplanmıştır: Öz-yeterlilik Anketi (SEQ) ve Özerk Öğrenen Anketi (ALQ). Öz-yeterlilik anketinin güvenirlik değeri .91 ve Özerk Öğrenen anketinin değeri .76 olarak bulunmuştur. Veriler SPSS 19,0 kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrenen öz-yeterliliğiyle öğrenen özerkliliği arasında (r= .667 p>.01), öz-yeterlilikle akademik başarı arasında (r=.597 p>.01) ve öğrenen özerkliğiyle akademik başarı arasında (r=.506 p>.01) olumlu bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda, bu veriler ışığında öğrenen öz-yeterliliğin ve özerkliğinin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca bu iki kavramın birlikte (öğrenen öz-yeterliliği ve özerkliği) akademik başarı üzerinde olumlu etkileri olduğu ortaya çıkarılmıştır.Anahtar kelimeler: Bireysel Öğrenme, Öğrenen Özerkliği, Öz-yeterlilik, Özerk Öğrenen, Öz-yeterliliği Gelişmiş Olan Öğrenen, Akademik Başarı. | |
dc.description.abstract | English is the leading foreign language among other languages having a prestigious position in the educational world in Turkey. However, most people who learn English complain that they cannot attain the desired proficiency level in English. The problem behind this may be that not only the relationship between self-efficacy and learner autonomy but also the relationship between these two concepts (self-efficacy and learner autonomy) and language learning may be ignored. This research has been conducted for revealing the missing point of the discussions related to foreign language teaching and learning in Turkey. This study intended to investigate the relationship between self-efficacy and learner autonomy, and these two concepts (self-efficacy and learner autonomy) and academic success. The present study was conducted at Gaziantep, Zirve, İnönü, Selçuk and Karatay Universities in 2010-2011 academic year. In the study, there were 50 preparatory level students out of 250 participants from each of the following universities: Gaziantep University, Zirve University, İnönü University, Selçuk University and Karatay University (n=106 females and n=144 males). The data were collected through two questionnaires: Self-Efficacy Questionnaire (SEQ) and Autonomous Learner Questionnaire (ALQ). The reliability of the SEQ was .91 while the reliability of ALQ was .76. The data were analyzed by using SPSS 19.0. The analysis of the data revealed that there was a positive relationship between self-efficacy and learner autonomy (r= .667 p>.01), self-efficacy and academic success (r=.597 p>.01), and learner autonomy and academic success (r=.506 p>.01). Also, it was found out that self-efficacy affected academic success positively and learner autonomy had a positive effect on academic success. Furthermore, self-efficacy and learner autonomy affected academic success positively.Key Words: Individual Learning, Learner Autonomy, Self-efficacy, Autonomous Learner, Self-efficacious Learner, Academic Success. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Supporting self-efficacy and learner autonomy in relation to academic success in EFL classrooms (a case study) | |
dc.title.alternative | Öğrenen özerkliği ve öz-yeterliliği ile akademik başarı arasındaki ilişkinin İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda desteklenmesi (örnek olay çalışması) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Oneself learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 404389 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280378 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |