Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksel, Behiye
dc.contributor.authorÖren, Ayşenur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:14:32Z
dc.date.available2020-12-29T13:14:32Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421871
dc.description.abstractTürk halk edebiyatı ürünlerinin kaynağının büyük bölümünü sözlü gelenek oluşturur. Bu sayede bir millete ait kültürel değerler, o milletin edebiyat mahsullerinde yer alır. Bu edebi ürünlerin yeni nesillere öğretilmesi kültürün yaşamasını sağlar. Okullarda kullanılan ders kitapları, eğitimin genellik ve eşitlik ilkesi sayesinde, Türkiye'nin her yerinde eğitimin aynı çizgide ilerlemesine imkân tanımaktadır. Bu kitaplarda yer alan halk edebiyatı metinleri, artık yerini popüler ürünlere bırakan halk edebiyatı mahsullerinin öğrencilere tanıtılmasında ve öğretilmesinde çok önemli yer tutmaktadır. Bu çalışmada, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında kullanılan Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu onaylı, ortaöğretim Dil ve Anlatım ve Türk Edebiyatı ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinlerinin kendi türüne ait özellikleri ve milli değerleri yeterli ölçüde yansıtıp yansıtmadığı incelenmiştir.
dc.description.abstractOral tradition creates majority of source?s products of Turkish Folk Literature. In this way, cultural values of a nation locate in literature crops of that nation. Teaching these literary products to new generations provides both let live culture and allows the formation of historical consciousness in students. Textbooks used in schools allows for the advancement of education in line with everywhere of Turkey thanks to the principle of universality and equality in education. Folk literature texts in these books are important for folk literature products that nowadays replaced with popular products introducing and teaching to students. In this study, texts in which located secondary education?s Language and Expression and Turkish Literature textbooks that used in 2010-2011 academic year and certified by Presidency of the Board of Education of Ministry of Education investigated for whether reflect its kind features and national values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleOrtaöğretim Türk edebiyatı ve dil ve anlatım ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinleri üzerine incelemeler
dc.title.alternativeStudies on folk literature's texts in secondary education's Turkish literature and language and expression textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish public literature
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmFolk literature
dc.subject.ytmLiterary texts
dc.subject.ytmText
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmTurkish language and literature
dc.subject.ytmText examination
dc.subject.ytmOral literature
dc.identifier.yokid412373
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280391
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess