Ortaöğretim Türk edebiyatı ve dil ve anlatım ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinleri üzerine incelemeler
dc.contributor.advisor | Köksel, Behiye | |
dc.contributor.author | Ören, Ayşenur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:14:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:14:32Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421871 | |
dc.description.abstract | Türk halk edebiyatı ürünlerinin kaynağının büyük bölümünü sözlü gelenek oluşturur. Bu sayede bir millete ait kültürel değerler, o milletin edebiyat mahsullerinde yer alır. Bu edebi ürünlerin yeni nesillere öğretilmesi kültürün yaşamasını sağlar. Okullarda kullanılan ders kitapları, eğitimin genellik ve eşitlik ilkesi sayesinde, Türkiye'nin her yerinde eğitimin aynı çizgide ilerlemesine imkân tanımaktadır. Bu kitaplarda yer alan halk edebiyatı metinleri, artık yerini popüler ürünlere bırakan halk edebiyatı mahsullerinin öğrencilere tanıtılmasında ve öğretilmesinde çok önemli yer tutmaktadır. Bu çalışmada, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında kullanılan Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu onaylı, ortaöğretim Dil ve Anlatım ve Türk Edebiyatı ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinlerinin kendi türüne ait özellikleri ve milli değerleri yeterli ölçüde yansıtıp yansıtmadığı incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Oral tradition creates majority of source?s products of Turkish Folk Literature. In this way, cultural values of a nation locate in literature crops of that nation. Teaching these literary products to new generations provides both let live culture and allows the formation of historical consciousness in students. Textbooks used in schools allows for the advancement of education in line with everywhere of Turkey thanks to the principle of universality and equality in education. Folk literature texts in these books are important for folk literature products that nowadays replaced with popular products introducing and teaching to students. In this study, texts in which located secondary education?s Language and Expression and Turkish Literature textbooks that used in 2010-2011 academic year and certified by Presidency of the Board of Education of Ministry of Education investigated for whether reflect its kind features and national values. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Türk edebiyatı ve dil ve anlatım ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinleri üzerine incelemeler | |
dc.title.alternative | Studies on folk literature's texts in secondary education's Turkish literature and language and expression textbooks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish public literature | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Folk literature | |
dc.subject.ytm | Literary texts | |
dc.subject.ytm | Text | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Turkish language and literature | |
dc.subject.ytm | Text examination | |
dc.subject.ytm | Oral literature | |
dc.identifier.yokid | 412373 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280391 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |