Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Mehmet Semih
dc.contributor.authorBağlibel, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:14:30Z
dc.date.available2020-12-29T13:14:30Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421859
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin Teknolojiye Hazır Olma (THO) durumlarını incelemek ve bazı demografik değişkenler bakımından değerlendirmektir. Araştırmaya 2009-2010 yılında Gaziantep ili Şehitkamil ve Şahinbey ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görevli 207 öğretmen katılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak Teknolojiye Hazır Olma İndeksi (THOİ) anketi kullanılmıştır. THOİ anketi iyimserlik, yenilikçilik, güvensizlik, ve rahatsızlık olmak üzere dört boyuttan oluşmaktadır. Katılımcılar, bu dört boyuttaki puanlarına göre kaşifler, öncüleri şüpheciler, tedirginler ve ilgisizler olarak adlandırlan beş farklı kategoriden birisine girmektedir. Verilerin analizi aşamasında, Bağımsız Örneklem t-test, tek-yönlü varyans Analizi ve Kümeleme Analizi gibi istatisitiksel yöntemler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcı grubun THO boyutları bakımından, yeni teknolojilere karşı yüksek düzeyde iyimser, orta düzeyde yenilikçi oldukları aynı zamanda yüksek düzeyde rahatsızlık ve güvensizlik hissettikleri görülmüştür. Genel THO düzeylerinin orta seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlerden teknoloji kullanımına ilişkin olarak daha iyimser ve yenilikçi oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin THO kategorilerine dağılımı bakımından, kaşiflerin büyük bir kısmını 30 yaşından genç erkek öğretmenlerin oluşturduğu görülmüştür. Öncüler ise, çoğunluğunu erkek ve 31-44 yaş arası öğretmenlerin ağırlıkta olduğu gruptur. Genel olarak, erken-benimseyici grubun önemli bir kısmını erkek ve 44 yaşından genç öğretmenler oluşturmaktadır. Şüpheciler gerek erkek gerekse kadın öğretmenler bakımında eşit dağılım sergilemiştir. Tedirginler ve ilgisizler kategorisinde ise, genel olarak farklı yaş grubundaki kadın öğretmenler yer almaktadır. Tüm yaş gruplarında, kadın öğretmenlerin geç-benimseyici gruplarda erkek öğretmelerden daha fazla yoğunlukta yer aldığı tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to analyse Technology Readiness (TR) level of primary school teachers and evaluate their TR levels in terms of some demographic variables. Sample of the study was 207 teachers who were in the primary school center of Şahinbey and Şehitkamil districts. Data was gathered by using Technology Readiness Index (TRI) survey. The survey has four dimensions; innovativeness, optimism, insecurity and discomfort. Based on participants? TRI dimensions score, each participant is classified into five TRI segments; explorers, pioneers, skeptics, paranoids and laggards. In the data analysing process, some statistical tools such as Independent-samples t-Test, One-way Anova and Cluster Analysis were used. The first finding of the study was that participant teachers? optimism, discomfort and insecurity levels were high. Also their innovativeness was moderate level. Generally, the study revealed that the teachers? TR level was moderate. The another finding was that male participants were more innovative and optimist than their female colleagues to embrace to use new technologies. In terms of the distribution of teacher for TR segments, the majority of explorers was male teachers under the age of 30. Pioneers group, mainly between the ages of 31-44 were male teachers. Majority of participants in early-adopter groups was males under the age of 44. Female and male teachers have almost the same distribution in skeptics. Predominant participant groups in paranoids and laggards segments were females in different age groups. For all age groups, the intensity of female percentage was more than the male percentage in the late-adopter groups. In the light of the findings and limitations, some recommendations were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerin teknolojiye hazır olma düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the technology readiness level of primary school teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTechnology readiness
dc.subject.ytmTechnological compentences
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid413175
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280396
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess