Show simple item record

dc.contributor.advisorBingölbali, Erhan
dc.contributor.authorŞahin, Seda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:14:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:14:11Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421757
dc.description.abstractBu tez çalışmasında öğrenci zorlukları konusunda geliştirilen bir mesleki gelişim programının matematiksel öğrenci zorluklarına gösterilen öğretmen müdahale türlerine olan etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Gaziantep ilinin farklı ilköğretim okullarında görev yapan 3'ü sınıf; 3'ü ilköğretim matematik öğretmeni olan toplam 6 öğretmen katılmıştır. Katılımcılara 4 hafta (toplam 16 saat) süren bir eğitim verilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin matematik dersleri mesleki gelişim programından önce ve sonra olmak üzere düzenli olarak video kaydına alınmıştır. Video kayıtları çözümlenerek yazılı dokümanlar elde edilmiştir. Öğrenci zorluklarının yaşandığı kesitler belirlenerek bu bölümlerdeki öğretmen müdahale türleri i) göz ardı etme, ii) ikaz etme, iii) doğruyu söyleme, iv) ipucu verme, v) soruyu tekrar etme, vi) açıklama yapma, vii) bilişsel çatışma oluşturma, viii) zorluğu sınıf tartışmasına sunma, ix) soruyu başka öğrencilere yöneltme, x) zorluğun nedenini sorgulama ve xi)diğer kategorileri altında incelenmiştir. Araştırma verileri genel olarak incelendiğinde mesleki gelişim programından önce öğretmenlerin en çok ikaz etme, ipucu verme ve açıklama yapma müdahalelerini kullandıklarını, ortaya çıkan zorlukların arkasında yatan nedenleri ihmal etme ve zorluğun ortadan kaldırılmasında sorumluluğu genellikle zorluğu yaşayan öğrenciye yükleme eğiliminde olduklarını göstermektedir. Mesleki gelişim programından sonra ise soruyu başka öğrencilere yöneltme, zorluğu sınıf tartışmasına sunma ve bilişsel çatışma oluşturma gibi alternatif müdahale türlerinin kullanım sıklığında artış gözlenmiştir. Dolayısıyla mesleki gelişim programının öğretmenlerin öğrenci zorlukları konusunda farkındalık kazanmaları, kullandıkları müdahale türlerinin çeşit ve sayısını artırmaları yönünde etkili olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Matematiksel Öğrenci Zorlukları, Öğretmen Müdahaleleri, Mesleki Gelişim Programı.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the influence of a Professional Development Program related to students? mathematical difficulties on teachers? ways of handling difficulties. The study is carried out with 3 elementary classroom teachers and 3 elementary mathematics teachers working at different schools in Gaziantep. Participants were given a professional development program during four weeks (totally 16 hours). Teachers? mathematics lessons were videotaped regularly both pre and post of the professional development program. The video recordings were transcripted. Sections were determined which includes students? mathematics difficulties. Teachers? interventions in these sections were coded into eleven mutually exclusive categories: i) ignoring the difficulty, ii) warning the student(s), iii) giving the correct answer, iv) giving a hint, v) repeating the question, vi) providing explanation, vii) cognitive conflict, viii) introducing the difficulty as a class debate, ix) redirecting the question, x) asking why and xi) other. When the findings are examined in a general view, the data indicated that before the professional development program the teachers mostly tend to use the interventions of warning the students, giving them hints and providing them with explanations and they were inclined to ignore the reasons beneath the difficulties that come out and to make the student with the difficulty responsible for eliminating his own difficulty. But, after the professional development program, a rise has been observed in the frequency of such alternative intervention types as redirecting the question to other students, introducing the difficulty as a class debate, cognitive conflict. Therefore, it has been diagnosed that the professional development program has been effective in the way that teachers? becoming aware of student difficulties and in the way of their increasing the number and the types of interventions.Key Words: Mathematical Student Difficulties; Teacher?s Intervention; Professional Development Programen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci zorlukları konusunda geliştirilen bir mesleki gelişim programının matematiksel öğrenci zorluklarına gösterilen öğretmen müdahale türlerine etkisi
dc.title.alternativeThe influence of a Professional Development Program related to students' mathematical difficulties on techers' ways of handling difficulties
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent difficulties
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmTeacher-student relations
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher interventions
dc.subject.ytmIntervention
dc.identifier.yokid419869
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302801
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess